חדשות וחדשנות בחינוך >

המירוץ לגבורה של התלמידים ושורדי השואה

המירוץ לגבורה של התלמידים ושורדי השואה

קרדיט צילום תמונה: אורי בן דוד

תלמידי ישיבת אמית עמיחי ברחובות יצאו השבוע למירוץ בן שלושה קילומטרים, על מנת להצדיע לשורדי השואה. השורדים מוכרים במחלקה של האזרחים הוותיקים בעיריית רחובות הצטרפו ליישורת האחרונה של המירוץ בו התלמידים והמורים הקיפו אותם בשירה וריקודים והמון אהבה.

המירוץ לגבורה מציין את גבורת המכבים בחנוכה ואת גבורת שורדי השואה שהצליחו לשקם את חייהם מחדש כנגד כל הסיכויים. מדובר בפרויקט משותף ומרגש של ישיבת אמית עמיחי ושל המחלקה לאזרחים ותיקים באגף הרווחה של עיריית רחובות.

בסיום המירוץ נערך טקס מרשים במעמד צוות ישיבת אמית עמיחי, ראש הישיבה הרב שמעון שושן, סגן ראש העיר מר זוהר בלום, ראש מינהל החינוך הגב’ אפרת צוקרמן, מנהלת אגף הרווחה הגב’ בת חן קרני, מנהלת המחלקה לאזרחים ותיקים הגב’ ענת יולס, מרכזת תחום הטיפול בניצולי השואה עו”ס מירב מייסנר, הגב’ יערה שוויד ומר פיני לניאדו שניהלו את המרוץ ואת השותפות עם השורדים.

בסיום הטקס שורדי השואה קיבלו מדליות מהתלמידים וכן העניקו מדליות לתלמידים שרצו. שורדי השואה התרגשו מאוד מהמעמד המרגש ומהחיבור הבין-דורי ומהאהבה שהרעיפו עליהם.

יוסי ביור שורד שואה, בן 97, שגם ניצל מאוניית אקסודוס, שיתף את הנוכחים שנשאר בחיים הודות לאשה נוצריה שסיכנה את עצמה ואת משפחתה, ולקחה אותו למקום מוגן על ידי הצלב האדום הספרדי. “נשארתי לבד בגיל 13, כשלקחו את אמי לשלושה ימי עבודה ומשם היא לא חזרה. היא מתה מרעב שלושה ימים לפני שחרור ברגן-בלזן”. הוא אף פנה לנוער וביקש מהם: “תשאלו היום, כי מחר אנחנו לא נהיה. אסור לשכוח את השואה. לא מלמדים מספיק, לא על השואה ולא על המעפילים שהגיעו בספינות ישנות כדי לעזור בהקמת המדינה”.

איתי חיימוב, תלמיד כיתה י’ שיתף: “כאשר ראיתי את הניצולים ושמעתי את הסיפורים שלהם, הבנתי כמה הם גיבורים שלא איבדו את התקווה והאמונה. לכולם היה חיוך על הפנים, כשהם ראו את עם ישראל בשמחה ובאחדות, מה שהם לא דמיינו לעצמם שדבר כזה יכול לקרות בעתיד”.

הרב שמעון שושן סיכם: “גבורת השורדים שחיים איתנו היום ברחובות, נותנת לנו ולתלמידים עוצמות וכוחות להמשיך ולחזק את מדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית”.

פורסם בתאריך: 22.12.2022