חדשות וחדשנות בחינוך >

המיזם הנשי המצטיין מאשדוד: שיקום פצועי צה”ל בעזרת משקפי VR

המיזם הנשי המצטיין מאשדוד: שיקום פצועי צה

קרדיט צילום תמונה: יואל נקש

תלמידות כיתות ח מתיכון אמית י’ באשדוד יזמו אפליקציה שתסייע לפצועי צה”ל ממלחמת ‘חרבות ברזל’ בעזרת משקפי VR במסגרת האקתון של התוכנית ‘נשים מובילות מדע’ השופטים בתחרות ציינו לשבח את המיזם.

המיזם של התלמידות מבוסס על בניית אווטאר של הפצוע אשר בעולם הוירטואלי יצליח לבצע את משימת הטיפול שעומדת לפני הפצוע, דבר שיסייע באפקטיביות הטיפול ויחזק וישפיע על אמונתו ביכולתו להשתקם. המיזם גם ינטר את כלל הפעולות השיקומיות של הפצוע ויסייעו לו להתקדם תוך שימוש במשקפי VR ביתיים.

120 תלמידות חטיבות ביניים מקרית שמונה, שדרות, אשדוד וצפת השתתפו בהאקתון מיוחד שהתקיים לקראת יום האישה הבינלאומי ביוזמת רשת אמית, חברת אסטרהזניקה, כללית מחוז תל אביב יפו ומרכז פרס לשלום ולחדשנות, שם גם נערך היום היחודי, בתוכנית השתתפו גם נציגי משרד הבריאות, משרד החינוך והרשות לחדשנות.

חמישים מנטורים, עובדי חברת אסטרהזניקה, כללית מחוז ת”א יפו ומרכז פרס לשלום ולחדשנות ליוו במהלך כל היום 20 קבוצות של תלמידות שהעלו מיזמים בתחומי הבריאות ותמיכה במפונים. הם איתרו צורך, ערכו סקר שוק ראשוני, בנו מצגת משקיעים ראשונית והציגו את המיזם בפני צוות שיפוט שכלל מנהלים בכירים במשק.

את ההאקתון הובילו רעות תותי נאור מנכ”לית Impactech Global, וגליה קדמי COO 3d Signals, ענת טל סמנכ״לית קשרי חוץ באסטרהזניקה, טל קופפרשמיד מנהלת אחריות תאגידית, ד”ר שרה יניב משירותי בריאות כללית ומיטל מורדי ממרכז פרס לשלום ולחדשנות . בין השופטים: נטע גרובר מהרשות לחדשנות, לירון זוהר ממשרד הבריאות, לאה מלוב ממשרד החינוך, אוהד גולדברג מנכ”ל אסטרהזניקה וליאור עומסי סמנכ”ל אמית.

אוהד גולדברג, מנכ”ל חברת אסטרהזניקה הודה לתלמידות, למורות ולמנטוריות עובדות החברה ואמר כי המנטורים ימשיכו לעבוד עם התלמידות ובתי הספר שירצו בכך עד לפיתוח הרעיונות ולקידום הוצאתם לפועל. “החלום שלנו הוא שישראל תהיה מעצמת פיתוח תרופות ולשם כך אנחנו זקוקים לכן. למדעניות המחר. ביום המיוחד הזה עשינו ביחד צעד ראשון שיהיה לו המשך”.

פורסם בתאריך: 12.03.2024