חדשות וחדשנות בחינוך >

המחקר של תלמידי אמית בר אילן גוש דן הביא לפריצת דרך בטיפול בסרטן

תלמידי מגמת ביו-טכנולוגיה בבית החינוך אמית בר אילן גוש דן, הצטרפו השבוע למחקר יחודי שנערך באוניברסיטת אריאל למציאת תרופה חדשנית נגד מחלת הסרטן.

המורה פנינה דרורי, מרצה באוניברסיטת אריאל העבירה את הכיתה למעבדה באוניברסיטה שם ביחד עם התלמידים נערכו ניסויים על תרופה חדשה הבנויה מפפטיד, ונמצא כי היא יעילה בטיפול ממוקד מטרה ומצליחה להכניס לתאים סרטניים חומר כימותרפי ולגרום למותם. עוד נבדק אם התרופה יעילה לסוגי סרטן נוספים ונראה כי גם בסרטן שד היא הצליחה לעשות שינוי ולפגוע בתאים הסרטניים.

במשך שלושה ימים מלאים, התלמידים יחד עם הסטודנטים היו שותפים במחקר. השפעת התרופה נבדקה על ידם בסוגים נוספים של תאי סרטן: מלנומה גרורתית אלימה, סרטן שד וסרטן ריאות. זאת, כחלק מפרויקט גמר בנושא חקירת תרופה ממוקדת מטרה לטיפול בסרטן מסוג מלנומה גרורתית.

התלמיד לירן באום: “החוויה הייתה מדהימה ומעשירה. המורות הכינו אותנו היטב לעבודה המחקרית. כל ניסוי היה מלהיב בפני עצמו. הרגשתי איך זה להיות באמת חוקר והלוואי שנצליח לקדם במשהו את התרופה לסרטן”.

תומר שופר, מנהל בית החינוך: “כחלק מעיקרון האקו-סיסטם ברשת אמית שאומר שבית ספר צריך להסתכל החוצה אל העולם ולראות מה העולם יכול להציע לתלמיד, אנחנו נותנים לתלמיד חוויה של מדענים-חוקרים, בתוך מעבדה אמיתית כבר בשנות התיכון שלהם. החוויה של שותפות במחקר היא עוצמתית ביותר”.

פורסם בתאריך: 08.02.2022