חדשות וחדשנות בחינוך >

המורה לאזרחות: מבקר המדינה

בתיכון אמית נחשון בחבל מודיעין מוציאים את חומר הלימוד מהספרים, ומלמדים בדרכים מעניינות ופחות שגרתיות.

השבוע הגיע מבקר המדינה מתניהו אנגלמן לבית הספר והעביר שיעור באזרחות על תפקידו של מבקר המדינה לתלמידות ותלמידי שכבת י”ב. אנגלמן שיתף את התלמידים בתחומי הביקורת ומגוון הנושאים שהטיפול משרדו. בתחומים חברתיים, כלכליים, צנעת הפרט ופגיעה בפרטיות, הגנות מידע אישי, עולם הסייבר ועוד.

אנגלמן חשף כי משרדו בודק את היערכות מדינת ישראל לשינויי האקלים וההתחממות הגלובלית והשלכותיהם על הציבור. “לצערנו פגעי מזג אוויר מסתיימים בקורבנות בנפש ובנזק רב לתושבים, לרשויות ולעסקים. אירועים אלו חידדו את הצורך בקיומה של ביקורת מערכתית הצופה פני עתיד, אשר תבחן, בהתאם לתפיסת הביקורת הבינלאומית, את היערכותם של הגופים הציבוריים לשינויי האקלים ופגעי מזג האוויר”.

לדבריו, הביקורת תתמקד באתגרים ובסיכונים העתידיים ותתבצע במספר מישורים ומזוויות שונות. “אחרי ביקורת מקיפה נמקד את המלצות הביקורת באופן אפקטיבי”. כמו כן, הראה המבקר לתלמידים את תקצירי הדוחות המשודרים ברשת, כדי להסביר להם כיצד לחפש מידע נגיש לאזרח בתחומים שונים.

אתי יצחקי, מנהלת תיכון אמית נחשון בחבל מודיעין: “ביקורו של מבקר המדינה בבית ספרנו, העניק לתלמידים רובד עמוק יותר של תכנית הלימודים, ופתח הזדמנות לשיח אחר. כך לומדים אזרחות הלכה למעשה”.

פורסם בתאריך: 03.01.2022