חדשות וחדשנות בחינוך >

המורה והתלמיד מתאחדים מחדש בארץ ישראל

קרדיט צילום תמונה: עמית רותם

מה הסיכוי שמורה ותלמיד בבית הספר פוקס-מזרחי בקליבלנד אוהיו בארצות הברית, יפגשו מחדש לאחר שנים בודדות בארץ ישראל ובאותו מעמד של מורה ותלמיד?
אמיתי ביילי בן 15, תושב חשמונאים, לומד בכיתה י’ בבית החינוך אמית בנים מודיעין, עשה בימים הללו איחוד מחדש עם הרב דובל’ה שחור, המורה שלימד אותו בכיתה ג’ בבית הספר פוקס-מזרחי בקליבלנד אוהיו.
שבע שנים אחרי הלמידה המשותפת בגלות, זוכים השניים להיפגש והרב שחור זוכה לחנך אותו על אדמת ארץ ישראל.
הרב שחור, שהיה מורה שליח בארצות הברית מטעם ההסתדרות הציונית בין השנים 2012-2016, לימד את אמיתי ביילי שהיה אז בכיתה ג’, שיעורי עברית.
לפני כארבע שנים עלתה משפחת ביילי ארצה ליישוב חשמונאים. באופן טבעי, סייע הרב שחור למשפחה בעלייה ארצה, הפך להיות המורה לאולפן בארץ ואף הכווין את אמיתי ללמוד בתיכון אמית בנים מודיעין.
“המשפחה שלנו ומשפחת שחור חברים קרובים מאז שהם היו בשליחות”, משתף אמיתי. “בין השאר הם תרמו להחלטה שלנו לעלות לארץ. כשגיליתי שהרב שחור יהיה המחנך שלי השנה, התרגשתי מאוד מסגירת המעגל. לא היה קל לעלות לארץ ועכשיו יש מישהו שמבין אותי ויוכל לתת לי כלים לעבוד איתם”.
הרב דובלה שחור: “התקווה של כל שליח הוראה היא שיום אחד התלמידים יעלו לארץ. לזכות שהם גם ילמדו איתך בכיתה אחת בארץ, זה חלום שהתגשם. האיחוד המרגש הזה הוא מתנה לשנה החדשה ומגשים את הערכים של ההסתדרות הציונית ושל רשת אמית שהקימו נשים יהודיות ציוניות מארצות הברית לפני יותר מתשעים שנה”.

פורסם בתאריך: 03.10.2021