חדשות וחדשנות בחינוך >

המורה המצטיינת בתנ”ך במחוז ירושלים: שלהבת פלהיימר מאמית אורי

שלהבת פלהיימר

המורה שלהבת פלהיימר מבית החינוך אמית אורי מעלה אדומים, נבחרה למורה המצטיינת בתנ”ך במחוז ירושלים.

בנימוקי הבחירה נכתב כי שלהבת הגיעה ללמד באמית אורי מתוך בחירה ואידאולוגיה- להאהיב את התורה על בנות ישראל שבחרו ללמוד בתיכון דתי. אישיותה האצילית של המורה שלהבת ודבקותה באמת יושר ואמונה תמימה בתורת חיים מתוקה שהיא הוויית החיים עצמם תוך שיח מחובר ופתוח עם התלמידות על שלל הנושאים העולים מהתנ”ך.

בנוסף, החלה שלהבת מגמה בבית ספר של לימודי תנ”ך מורחבים- היא התחילה עם קבוצה קטנה שהיא מובילה ל5 יח”ל- מה שהיה פריצת דרך משמעותית בבית ספר, ובעקבות הצעד הזה, בכל השכבות בתיכון יש קבוצת תלמידות המכוונות ל- 5 יח”ל.

בתגובה לזכיה, אמרה שלהבת פלהיימר: “מתרגשת לרגל בחירתי, התנ”ך הוא דבר ה’, דברי אלוקים חיים, הוא המוסר, הוא המצפן, החזון, החיבור לשורשים, מתווה דרך חיים, הכל בו וממנו הכל, משיב נפש ומשמח לב. וכפי שכותב אור החיים: “התורה כוללת כל הטובות שבעולם””.

אסתר זיסמן, המדריכה לתנ”ך שהיתה חלק מהצוות שבחר מורה מחוזית מצטיינת לתנ”ך: “בביקור בבית הספר התרשמתי מההתלהבות שבה שלהבת מפגישה את הבנות עם התנ”ך. השיעורים שלה משלבים מקצועיות רבה יחד עם המחשות מגוונות ושיח המפגיש את עולמן של התלמידות עם עולם התנ”ך, והכל במאור פנים ובאהבה גדולה לבנות ולספר הספרים. שמעתי מהתלמידות עד כמה שלהבת מהווה דמות משמעותית עבורן ועד כמה המפגש שהיא יוצרת עבורן עם הקודש מלווה אותן גם מחוץ לגבולות השיעור”.

פורסם בתאריך: 10.04.2022