חדשות וחדשנות בחינוך >

הלוחם הפצוע לתלמידות: “גם ברגע של קושי צריך לדעת להתמודד”

הלוחם הפצוע לתלמידות:

תלמידות שכבת י”א באולפנת אמית גבעת שמואל, הגיעו השבוע לבית החולים בלינסון בפתח תקווה כדי לבקר חיילי צה”ל שנפצעו במהלך המלחמה בדרום.

במהלך הביקור, פגשו התלמידות במחלקת שיקום בבלינסון שני לוחמי צה”ל, שניצלו בנס מירי נ”ט שפגע בנמר בו נסעו ברצועת עזה. 11 הלוחמים שהיו בנמר שרדו כולם בחסדי שמיים.

“גם ברגע של קושי צריך לדעת להתמודד”, אמר להם החייל אברהם דהן. “חשוב שתשמרו על הביחד. בלי אחדות לא היינו מצליחים להלחם כל כך טוב ולנצח”. המסר מהלוחמים היה ברור: “תמשיכו לחיות- תקיימו שיגרה”, והתלמידות יצאו בתחושה של ‘הגענו לחזק ויצאנו מחוזקים!’.

הרעיון התחיל בבוקר כיתה והתגלגל ליוזמה של הבנות לכתוב מכתבי חיזוק ללוחמים ולבקר אותם בבית חולים. לאור ההצלחה, המהלך צפוי להפוך לקבוע.

מיכל בזק, תלמידת כיתה יא2 שיתפה: “לא היה קל, אבל היה ממש מעורר השראה לראות באמת ולשמוע את מי שמגנים על המדינה ולראות כמה הם מחויבים לתפקיד שלהם ואיך הם שמחים לשמור עלינו המדינה לא משנה מה! זה ממש מכניס לפרופורציות ומעודד לנצל ולהעריך את כל מה שיש לנו”.

רחלי (גלילי) כהן, רכזת מעורבות חברתית: “מלחמת חרבות ברזל מזמנת את בנותינו לעשייה רחבה ומשמעותית. בימים אלו כל כך מחזק את הבנות ואותנו להרבות בטוב, בנתינה, בחסד, בתפילה, בחיוך ובמתן כתף האחת לרעותה. העשייה-היא ההתמודדות של העורף”.

פורסם בתאריך: 26.11.2023