חדשות וחדשנות בחינוך >

הישג לתלמידי אמית מודיעין– העפילו לאולימפיאדת הרובוטיקה בארצות הברית

הישג לתלמידי אמית מודיעין– העפילו לאולימפיאדת הרובוטיקה בארצות הברית

הישג מצוין לתלמידים ממודיעין. במסגרת גמר תחרות הרובוטיקה בישראל ה-FIRST Robotics Competition, הגיעה נבחרת הרובוטיקה של אמית בנים במודיעין למקום השני ואף זכו בפרס מצוינות הנדסית ועיצוב תעשייתי. התוצאה – סוללת להם את הדרך לייצג את ישראל בגמר התחרות העולמית, והם ייצאו אחרי פסח ליוסטון, טקסס.

קבוצת הרובוטיקה באמית בנים מודיעין, TRIGON 5990, הוקמה בשנת 2016 לבקשת התלמידים. הילדים והמנטורים מתכננים, מייצרים ובונים רובוט, ועובדים עד השעות המאוחרות של הלילה בסדנת הרובוטיקה. הרובוט חייב לעמוד בתחרות עם רובוטים שבנו קבוצות אחרות כשכללי המשחק שמוטל על הרובוטים משתנים כל שנה.

הקבוצה זכתה כבר בעבר בפרסים משמעותיים. בשנת 2019 זכתה הקבוצה בכרטיס לתחרות הבינלאומית אך ויתרה עליו שכן התחרות התקיימה בפסח. השנה הצליחה הנבחרת להעפיל שוב לגמר הבינלאומי והפעם היא תייצג את אמית בנים מודיעין ואת כלל תלמידי ישראל בארצות הברית.

המשימה המוטלת על הרובוט היא לאסוף קונוסים וקוביות, ולעמוד בשורה עם רובוטים בקבוצתו כנגד קבוצת רובוטים אחרת. האתגר הוא לבנות רובוט מוכן לתחרות, שיוכל לעבוד במהירות, במדויק ובאמינות.

אורי שריקי, קפטן הקבוצה ותלמיד בכיתה י”ב: “התרגשנו מהזכייה, הצבנו לעצמנו בתחילת השנה את המטרה לעלות ולטוס לתחרות העולמית והשגנו אותה. זה לא היה קורה בלי העזרה והתמיכה, שקיבלנו מהבית ספר, מהמנטורים, ומהספונסרים שתמכו בנו – במיוחד אוריין במודיעין. אנו מצפים לייצג בגאווה את ישראל ביוסטון, טקסס בקרוב”.

קני גרין, מנטור הקבוצה: “השנה, לראשונה בתולדות הקבוצה, נצא לתחרות הבינלאומית ונייצג את מדינת ישראל בגמר העולמי אחרי פסח בארצות הברית. הורי הילדים, המנטורים של הקבוצה והמורים גאים מאוד בהישג שנובע מעבודה קשה ויוצאת דופן של כל ילדי הקבוצה שעשו לילות כימים במשך ארבעה חודשים כדי לבנות את הרובוט הכי טוב בישראל בתחומו. הילדים האלה מייצגים את העתיד של המדינה שלנו והמנהיגות הטכנולוגית שלה והם נותנים לכולנו תקווה גדולה”.

ד”ר ליאור הלוי, מנהל בית החינוך: “התלמידים עמלו חודשים רבים לקראת התחרות הארצית וגילו יוזמה, יצירתיות ורעות. אנו גאים בהם על הישגיהם ומאחלים להם הצלחה רבה בתחרות העולמית. אנו מברכים את כל השותפים: התלמידים, ההורים וקהילת בית הספר”.

פורסם בתאריך: 30.03.2023