חדשות וחדשנות בחינוך >

היזמים מכיתה ז’ חולמים על חולצה מיוחדת לספורטאים שתסייע להתמודד עם הזעה – ילדי חטיבות הביניים למדו עם מנטורים מ- AWS ואמית והפכו ליזמים

היזמים מכיתה ז' חולמים על חולצה מיוחדת לספורטאים שתסייע להתמודד עם הזעה - ילדי חטיבות הביניים למדו עם מנטורים מ- AWS ואמית והפכו ליזמים

קרדיט צילום תמונה: רמי זרנגר

תלמידי כיתה ז 2 בחטיבת אלתרמן בהרצליה, אורי טישלר, אורי שליט ועומרי דסקל מנסים לייצר אב טיפוס של ביגוד מיוחד שיפתור את בעיות ההזעה המוגברת של ספורטאים בעזרת חיישנים מקררים שיותאמו לחולצה. תלמידות כיתה ח’ מחבל לכיש יוזמות אפליקציה יחודית שתסרוק את כל הבגדים שבארון ותציע מה ללבוש. בהתחשב במזג האוויר ובמטרת היציאה. אם זה לעבודה או לארוע.

תלמידים מבית הספר הנדסאים מציעים מערכת לניטור פצועים בארוע רב נפגעים בעזרת חיישן פשוט שיזהה את רמת האדרנלין של האדם ובעת פציעה יידע להתריע על ארוע טראומה.

התלמידים השתתפו לאחרונה בהאקתון מיוחד ל-700 ילדי חטיבות הביניים בחטיבת הביניים אלתרמן בהרצליה. ההאקתון התקיים במסגרת תוכנית בינלאומית GetIT של Amazon AWS, לקידום יזמות, חדשנות וטכנולוגיה בקרב בני נוער בשפה האנגלית.

בראשית הארוע נאספו כל התלמידים עם מודעות ועליהן סרט צהוב להזדהות ותמיכה בחטופים ובני משפחתם בתקווה כי יחזרו הביתה בקרוב.

התוכנית GetIT של AWS היא תוכנית יזמות בינלאומית ובארץ מאמית מובילות את התוכנית גליה קדמי ותותי נאור. מנטורים מ-AWS ומהתעשיה מגיעים לכיתות להנחות את התלמידים ולעבוד איתם על היזמות. הם מזהים בעיה וצורך ומנסים למצוא פתרון ואותו מפתחים, כמו בעולם האמיתי עד להכנת מצגת משקיעים. ההאקתון נערך בשיתוף עירית הרצליה וחטיבת אלתרמן שאירחה מאות תלמידים מכל רחבי הארץ שביקשו להשתתף בתוכנית מרחובות, מחבל לכיש, ממודיעין וכמובן מבתי ספר אחרים בהרצליה.

ג’ני קגן מנהלת החטיבה: “לבית ספרנו היה את הכבוד לארח את אירוע האקתון בו השתתפו יותר מ-700 תלמידים. זו היתה חוויה יוצאת דופן, ניכר כי התלמידים והתלמידות הסיקו כי השמיים אינם הגבול… והכל אפשרי!”.

תותי נאור וגליה קדמי, מובילות התוכנית בארץ מרשת אמית: “על מנת שישראל תוכל לשמור על מעמדה ולהמשיך להתפתח כמעצמת הייטק חובה עלינו מגיל צעיר לטפח את הדור הבא לעולמות של יזמות וחדשנות”.

סמנכ”ל עירית הרצליה וראש מינהל חינוך וערכים, ד”ר יעקב נחום אומר כי כאשר 700 תלמידים חושבים על יזמות ועובדים עם מנטורים של AWS על המצגת שמיועדת למשקיעים אנחנו מתקדמים ללמידה מוכוונת הי טק. “כשהתלמידים כבר מדמיינים את התוצר, הם מחוברים ללמידה ועושים מאמץ להצליח”.

פורסם בתאריך: 05.05.2024