חדשות וחדשנות בחינוך >

הטכנאים הצעירים: תכנית משותפת למכללת אמית ולחברת בזק שמכשירה את הבוגרים להשתלבות בתעשייה

הטכנאים הצעירים: תכנית משותפת למכללת אמית ולחברת בזק שמכשירה את הבוגרים להשתלבות בתעשייה

בתום שנתיים של פעילות משותפת בין מכללת אמית פתח תקווה לבין חברת בזק, הסתיים בהצלחה סבב ההתנסות הראשון בעבודה של סטודנטים ממגמת מכונות בהתמחות תחזוקת מערכות הנדסיות, לקראת תעודת הנדסאי בשילוב עבודה מעשית בתעשייה.

במסגרת התכנית עברו הסטודנטים הכשרה מקצועית בבזק והשתלבו בחברה כעוזרי טכנאי. הם הצטרפו לטכנאים בעבודה היום יומית, ביצעו משימות והתנסו בתחום במטרה להעניק להם כלים מעשיים ולהכשיר אותם לחיים האמיתיים.

הסטודנטים יצרו קשרים טובים עם המנהלים והטכנאים בשטח שלימדו אותם את העבודה ואפשרו להם ללמוד ולהתמקצע בתחום המקצועי והאישי. את הפרויקט ליוותה מטעם המכללה מזל מצליח שתיווכה את הקשר בין הסטודנטים למקום העבודה. ”שיתוף פעולה היה מדהים”, היא מתארת. ”לאורך הדרך הרגשתי מחויבות ואכפתיות מצד עובדי החברה. מבחינת הסטודנטים בזק זה בבית. הטכנאים, המנהלים והעובדים שליוו את הפרויקט הוזמנו מספר פעמים למכללה לראות את התהליך גם מהצד השני ראו את האור והברק בעיניים כשדברנו על התלמידים וההתקדמות”.

במפגש סיכום מחזור ראשון שהתקיים החודש יחד עם טכנאים מלווים, מנהלים וצוות המכללה, אמר חזי בן עמי, מנהל אזור מרכז בחברת בזק: “העבודה עם הסטודנטים הייתה מתנה גדולה עבורנו. הם הביאו רעיונות חדשים וחשיבה רעננה. זו הייתה חוויה מאוד מספקת לדעת שאנחנו תורמים לפיתוחם המקצועי והאישי של הצעירים האלו שישתלבו בתעשייה אחרי השירות הצבאי שלהם”.

איתן תנעמי מנהל מאזור ירושלים ציין כי יותר ממה שהפרויקט תרם לתלמידים הוא מרגיש שזה תרם לא פחות גם לו ולצוות שלו. “הסטודנט שצוות אלי עבר תהליך מדהים של התבגרות ואחריות. מדהים לראות אותו כיום וכמה שההתנסות תרמה לו. הוא יוצא לדרך עם ניסיון עצום ובטחון עצמי גם מקצועי וגם אישי”.

משה סירוקה, תלמיד שהשתתף בפרויקט: “העבודה עם טכנאי בזק הייתה חוויה מעצימה. הם נתנו לנו את הכלים והביטחון להתמודד עם כל אתגר. זה גרם לי להאמין בעצמי וביכולות המקצועיות שלי. המנהל שלי לא ויתר לי ולא וויתר עלי. גם כשהיה קשה הרגשתי שהוא עושה הכל שאצליח. הרבה פעמים בחיים שלי ויתרתי כשהיה קשה אבל כאן חזי המנהל שלי לא נתן לי לוותר. הם דאגו לנו לכל דבר בעבודה וגם כשהיו לנו תקופות קשות בלימודים הם התחשבו ועודדו אותנו ללמוד ולהצליח”.

ברק דניאל, מנהל המכללה: “הפרויקט עם חברת בזק הוא בעל ערך רב, לא רק מהבחינה המקצועית, אלא גם מהבחינה האישית. העבודה של הסטודנטים סייעה להם להרחיב את הידע שלהם, לחשוב בצורה יצירתית ולתרום להעצמה של הדור הצעיר”.

פורסם בתאריך: 11.07.2024