חדשות וחדשנות בחינוך >

הטייסת של בית החינוך אמית בר אילן פתח תקוה יוצאת לדרך

לקראת פתיחת כיתת מחוננים ומצטיינים בשנת הלימודים תשפ”ב, בליווי ופיקוח של האגף למחוננים ומצטיינים במשרד החינוך, בבית חינוך אמית בר אילן פתח תקוה, יצאו תלמידי הכיתה לגיבוש והתנסות במיזם הטייסת בהרצליה.
התלמידים עברו הדרכה לקראת טיסת סימולטור, לאחר מכן כל תלמיד ביצע טיסת סימולטור בליווי מדריכים מקצועיים בוגרי חיל האוויר, תוך למידה של מיומנויות של עבודת צוות ושיתופי פעולה. לקראת סוף היום נפגשו התלמידים עם טייס חיל האוויר לשעבר ושמעו שיחה על דבקות במטרה, מימוש פוטנציאל, הפקת לקחים ובניית מצוינות. המפגש תרם רבות להכוונה למצויינות לקראת שנת הלימודים הקרובה.
כיתת המחוננים והמצטיינים מיועדת לתלמידים בעלי יכולות למידה ומצוינות יחודית על מנת לאפשר להם למידה מותאמת למיומנויות המאה ה-21 מעבר לתכנית הלימודים הרגילה ולחולל לימוד מעמיק ויסודי יותר, לימוד עצמאי תוך שימוש בסיורים לימודיים מיוחדים, שותפות עם האקדמיה ועוד.
התלמיד דניאל קולנדר משתף: “למדנו על חיל האוויר ועל הדרך הקשה של ההכשרה שעוברים הטייסים. אחרי הסברים על הטסת מטוס ויריות ממטוס עברנו בסימולציה בין מטרות, הפלנו מטוסים וצברנו נקודות. אחרי היתה אווירה טובה, הפעילות היתה מאוד מיוחדת שלא חוויתי עד היום, זה היה ממש כיף”.
ינון ורהפטיג, מנהל בית החינוך: “עברנו יום מיוחד, מגוון ומעשיר בו התלמידים נחשפו לרמות הגבוהות ביותר של המצויינות, אין ספק כי ככל שנכוון גבוה יותר כך נגיע יותר גבוה”.
ראש העיר פתח תקוה רמי גרינברג משבח את העשייה החינוכית, המובילה את המצוינות בבית חינוך אמית בר אילן. “לצד למידה חווייתית וערכית שיעניקו לילדי העיר מענה ייחודי לתלמידים המעוניינים בכך. בבית חינוך אמית בר אילן, ‘הטובים לטיס’ – זו לא סיסמה כי אם הלכה למעשה”.

פורסם בתאריך: 04.07.2021