חדשות וחדשנות בחינוך >

החקלאים הצעירים: תלמידי מקיף אמית באר שבע מנציחים את בנה של המנהלת שנפל בעזה

החקלאים הצעירים: תלמידי מקיף אמית באר שבע מנציחים את בנה של המנהלת שנפל בעזה

בעקבות המחסור המתמשך של ענף החקלאות בידיים עובדות, יצאו השבוע תלמידי שכבת י’ בבית החינוך מקיף אמית באר שבע ליומיים מושקעים של התנדבות חקלאית ליד קריית גת שהוקדשו לזכרו של חייל צה”ל יהונתן מלכא הי”ד, בנה של מנהלת התיכון רונית מלכא שנפל בקרב ברצועת עזה.

הרצון להתנדב ולקחת חלק במערכה, תמיד נכח בבית הספר. אך כשיהונתן הי”ד נפל בקרב – עלה הרעיון לחבר בין ההתנדבות לבין הנצחתו. לפני הגיוס שלו לצה”ל, למד יהונתן בישיבת אשתמוע, בה שילב עבודה חקלאית לצד לימוד התורה.

בהתאם לכך, דרך ארגון ‘לב אחד’ יצאו התלמידים ליומיים של התנדבויות חקלאיות, לבושים בחולצות עם דמותו של יהונתן הי”ד. במושב נועם עסקו התלמידים בעישוב וניכוש של כרם ענבים. במושב מלילות עסקו התלמידים בקטיף של עגבניות שרי. רונית מלכא, הצטרפה אל התלמידים, שיתפה אותם בהתרגשות על דמותו של בנה יהונתן הי”ד, על התקופה המאתגרת אותה הם עוברים והודתה להם על הנצחתו.

התלמיד אור צנגאוקר שיתף: “ההתנדבות בחקלאות גרמה לי להכיר את דמותו הייחודית של יהונתן הי”ד ולהבין לעומק את האבידה הגדולה שאיבדנו. בנוסף, החיבור לאדמה ,זו חוויה שלא הכרנו בעבר, זה ישאר איתנו להרבה זמן”.

יובל ועלני, רכז השכבה: “אנחנו רואים ערך גדול בעצם הנתינה של התלמידים, ובנוסף להוציא אותם מהשגרת המלחמה המאתגרת. הם נהנים ונבנים מכך. יחד עם זאת, ההתנדבות מחזקת את רונית ומשפחתה ושמחים בהנצחתה. אנחנו מקווים להמשיך לעשות טוב ולהוציא מידי שבוע את התלמידים להתנדבות חקלאית ולהמשיך להנציח את זכרו”.

החקלאים הצעירים: תלמידי מקיף אמית באר שבע מנציחים את בנה של המנהלת שנפל בעזה

פורסם בתאריך: 27.12.2023