חדשות וחדשנות בחינוך >

הזוכה בתחרות האמנות: בוגרת אולפנת אמית נגה שהפכה את הבגרות במתמטיקה לעבודת אומנות

בוגרת מגמת אמנויות העיצוב באולפנת אמית נגה בית שמש – קרן לייב, זכתה בתערוכת הבוגרים ה18 של מגמות האמנות בחמ”ד בשל הפיכת חומר הלימודים במתטיקה ובפיזיקה ליצירת אומנות וקבלה מלגה מטעם המכון הטכנולוגי HIT בחולון.

קרן לייב שסיימה בהצלחה את המגמה (10 יח”ל), מציגה את פרוייקט הגמר שלה ‘נגזרת חיי’ שהורכבה מדפי תרגול במתמטיקה חמש יח”ל, במסגרת תערוכה ארצית 18 של בוגרי אמנות בחמ”ד המוצגת בימים אלה במוזיאון קסטל במעלה אדומים.

יצויין כי העבודה של קרן באומנות היא אחת מתוך ארבע עבודות של בוגרות אולפנת אמית נגה בית שמש שעלו לגמר הארצי; שירה ברזילי, רותם תמרי ויובל פוליטיס, בלווי המורה לאומנות ורכזת המגמה אריאלה אלקיים

על עבודת הגמר ‘נגזרת חיי’ מסבירה קרן: “יצרתי שמלה העשוייה מדפי נוסחאות שנשארו ומנייר משובץ שבו תרגלתי פיזיקה ומתמטיקה. העבודה מסכמת בשבילי את 12 שנות הלימוד שלי. העבודה משלבת בתוכה את כל ההשקעה שנדרשה ממני לבגרויות פיזיקה ומתמטיקה בנוסף לתפירה שלמדתי בשעות הפנאי לאורך שנים אלו. ניסיתי להפוך את השרידים לחיוביים יותר, במקום לשרוף כמנהג הנפוץ”.

“יצא שהשמלה דומה לשמלת כלה. שמלת כלה מסמלת סוף תקופה אחת ותחילת תקופה חדשה. אני רואה כאן הקבלה בין סיום 12 שנות הלימוד שלי בבית ספר ולתקופה הבאה”, היא מוסיפה. “התרגשתי שהעבודה שלי זכתה להופיע בתערוכה הארצית יחד עם עבודות מדהימות מכל הארץ. אני מודה מאד למורות שלי לאומנות, מתמטיקה ופיזיקה על הסבלנות והליווי”.

מרים קורן ואיריס אליהו, מנהלות האולפנה: “אין ספק שמיצוי תחום האומנות והוצאת הכשרונות אל הפועל, תורמת להצלחה גם בשאר התחומים באולפנה. כל הכבוד לרכזת ומורת המגמה אריאלה אלקיים, ולתלמידות שעלו לגמר: קרן לייב, שירה ברזילי, רותם תמרי ויובל פוליטיס. גאות בכן”.

פורסם בתאריך: 14.02.2022