חדשות וחדשנות בחינוך >

הזוכה בחידון צורבא הארצי של החמ”ד: נדב דהרי, תלמיד אמית המר

הזוכה בחידון צורבא הארצי של החמ

קרדיט צילום תמונה: יואל אליווה

במסגרת חידון צורבא הארצי לנוער, שהתקיים השבוע ביד בנימין, זכה במקום הראשון נדב דהרי, תלמיד כיתה י4 בישיבת סנהדרין שבקרית החינוך אמית המר ברחובות. בחידון הבנות זכתה במקום הראשון צופיה כהן מבית הספר לבנות כפר דרום.

כ-1,000 תלמידים ותלמידות בגילאי 13-16 נכחו בחידון הארצי של צורבא לנוער תשפ”ד. במהלך החודשים האחרונים עמלו התלמידים והתלמידות על לא מעט סוגיות הלכתיות העוסקות בנושאי: שבת, פסח, כשרות, ובין אדם לחברו. זאת, במסגרת תוכנית יחודית ללימוד הלכה בצורה סדורה מהמקור בתורה ועד להלכה למעשה.

זו השנה השלישית שהחידון מתקיים ומשתתפים בו מוסדות רבים מחטיבות הביניים שבכל רחבי הארץ. כ-30 תלמידים הגיעו לגמר, מתוכם 16 בנים ו-14 בנות. ההתמודדות והשאלות היו מאתגרות וניכר היה הקושי בחידון עצמו.

התלמיד הזוכה, נדב דהרי: “מודה ל-ה’ על הזכייה, שמח על עצם הלימוד, ומעודד את כל הבחורים ללמוד הלכה בצורה מעמיקה, זה מחבר אותנו לתורה במובן עמוק”.

הרב בן ציון אלגאזי, ראש המכון חיזק בדברי ברכה: “חזקו ואמצו, אשריכם ואשרי חלקכם שזכיתם ללמוד הלכה לעומק בשיטה הייחודית והמיוחדת של צורבא מרבנן, הצלחה רבה למתמודדי החידון ויישר כח לכל מי שבא והשתתף במעמד הגדול הזה”.

הרב יהונתן חייט, ראש ישיבת סנהדרין שדאג להעמיד את תכנית צורבא בישיבה, אמר כי: “לימוד התורה הינו פועל יוצא מחיי היום יום של התלמידים בישיבה. אנו מחנכים אותם לאהבת תורה, לגדלות בתורה ומשם כבר הכל מתגלגל לבד. שמח ומאושר על האוצרות ש-ה’ הפקיד אצלנו בישיבה ומאחל לעוד הרבה שנים גדולות וטובות של עשייה”.

אליחי דדי, מנהל קרית החינוך אמית המר: “ברכות לנדב היקר ולצוות הנפלא של הישיבה בהובלת הרב יהונתן חייט. החינוך בישיבה לאהבת התורה הוא הזכייה הגדולה של תלמידינו”.

פורסם בתאריך: 07.04.2024