חדשות וחדשנות בחינוך >

הזוכה בחידון הציונות של רשת אמית: גד צרפתי, תלמיד אמית איתן

הזוכה בחידון הציונות של רשת אמית: גד צרפתי, תלמיד אמית איתן

קרדיט צילום: רחלי כהן

גד צרפתי, תלמיד בית החינוך אמית איתן במעלה אדומים, הוא הזוכה במקום הראשון של חידון הציונות של רשת אמית שעמד בסימן 75 שנה למדינת ישראל. זאת, תוך הפגנת ידע מרשימה בחידון.

בחידון, שהתקיים בהובלת קהילת מורי ההיסטוריה של רשת אמית, ניגשו מאות תלמידים מכל רחבי הארץ. אל הגמר שהתקיים השבוע (ראשון) באודוטוריום של אולפנת אמית גבעת שמואל, הגיעו 12 תלמידי אמית מישיבת אמית נתיבות דרור בצפון ועד תיכון אמית באר טוביה בדרום, והפגינו ידע מרשים ואהבה להיסטוריה של עם ישראל.

במקום השני הגיעו בתיקו נועם פיקאר מאולפנת אמית גבעת שמואל ונטע כהנא מאולפנת אמית ישורון פתח תקווה, ואילו את המקום השלישי קטפה טליה אביעד מאולפנת אמית להב”ה קדומים.

חידון הציונות עסק במגוון תחומים, ביניהם: ציונות טרום המדינה, מחתרות וארגוני השמירה, מלחמות וקרבות משמעותייים, הסכמי השלום, עליות, התיישבות, אישים, הישגים בספורט, מוסיקה ועוד.

בתגובה לזכיה, אמר גד צרפתי: “בשלב הראשון שלחו לנו שאלון אינטרנטי, עליו עניתי על פי ידע שהיה לי ואז הודיעו לי שעליתי לחידון הארצי וקיבלתי חוברת הכנה לחידון עם 75 נושאים על ארץ ישראל. התרגשתי ושמחתי לייצג את בית החינוך”.

ד”ר דבורי אברמוביץ, מובילת קהילת המורים ברשת אמית: “בהובלת קהילת מורי ההיסטוריה ברשת אמית, המחישו התלמידות והתלמידים את חשיבות הציטוט של יגאל אלון – ‘עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל’. לומדים ההיסטוריה כדי ליצור עתיד”.

פורסם בתאריך: 24.04.2023