חדשות וחדשנות בחינוך >

הבראוניז של מאיה די הי”ד – לחיילים הירושלמים

הבראוניז של מאיה די הי

תלמידי בית החינוך אמית דתי ירושלים יצאו במבצע הכנת הבראוניז של מאיה די הי”ד שנרצחה בפיגוע המחריד עם אמה לוסי ואחותה רינה בבקעת הירדן בחג הפסח.

הבראוניז של מאיה, היה מזוהה איתה. היא הייתה לוקחת אותם איתה לכל מקום ולכל אירוע. היא אף תרגמה את המתכון לעברית, כדי שלכל החברות שלה יהיה את המתכון הטעים שלה.

תלמידי אמית דתי ירושלים החליטו להנציח את זכרה באמצעות הבראוניז, וכך להפיץ את האור שלה ברחבי העיר. תלמידי ותלמידות קורס קונדיטוריה הכינו את העוגות בבית הספר. תלמידי יזמות ועיצוב גרפי- עיצבו את הכרטסיות שחולקו על השקיות: כרטיס אחד לזכרן, כרטיס שני עם המתכון.

לאחר מכן, ארזו התלמידים את המארזים ויצאו יחד עם צוות המורים, להר הרצל ולקניון ירושלים וחילקו אותם לחיילי צה”ל ועוברי אורח.

התלמידה שירי לוי שיתפה: “אנחנו עושות מכל הלב גם בגלל שיש לזה מצווה כפולה- לעילוי נשמתה וגם חלוקה לחיילים הגיבורים ששומרים עלינו”. חברתה אודל בן ארויה הוסיפה: “אני מוכנה לעשות את המתכון כמה פעמים כדי שלא יחסר ויספיק לחלק להרבה אנשים”.

משה גוטסמן, מנהל אמית דתי ירושלים: “התרגשנו מדבריו של אבי המשפחה, הרב ליאו די, שמתוך האבל והשכול יצא בקריאה לחיבור ואחדות בעם ישראל. יחד עם התלמידים יצאנו למיזם שכולו אחדות וחיבור. אנו מאמינים שעשייה חיובית שכזאת – זה מה שהדור שלנו צריך כיום”.

 

פורסם בתאריך: 30.04.2023