חדשות וחדשנות בחינוך >

“הבינה המלאכותית תקדם את היצירתיות אצל האדם”

קרדיט צילום תמונה: מאור קהימקר

בכנס שנערך בשבוע שעבר במרכז וואהל באוניברסיטת בר אילן לרגל פתיחת תוכנית ההאצה האקדמית, אמיתים בר אילן, תוכנית הכשרה חדשנית למורי העתיד שפותחים בפקולטה לחינוך באוניברסיטת בר אילן בשיתוף רשת אמית, אמר תומר סיימון המדען הראשי של מייקרוסופט כי על מערכת החינוך לזהות את יתרונות הבינה המלאכותית ולדעת לעשות בה שימוש נכון וכי “הבינה המלאכותית תקדם את היצירתיות אצל האדם, מי חושב שחסימת הצאט GPT תועיל לו לא חי במציאות, המורים צריכים ללמוד לפתח מיומנויות של חשיבה של שאילת שאלות. גם בעבר מורים למתמטיקה פחדו לאפשר שימוש במחשבונים והיום ברור שזה רק העלה את היכולות ומנע טעויות שאין בינן לבין מתמטיקה דבר.”

ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל אמית אמר כי השילוב בין האקדמיה לשטח הכרחי כדי שמורי העתיד יהיו רלבנטיים לחינוך של המחר. פרופ’ זהבית גרוס, דקנית הפקולטה לחינוך אמרה בברכתה כי ״יש בשדה החינוך ידע פדאגוגי רב שצריך לאסוף ולהמשיג לצורכי קידום המחקר האקדמי ולחילופין באקדמיה יש צורך להכיר בגבולותיה ומיגבלותיה של התיאוריה והצורך של התיאוריה להתעדכן ולהיות רלבנטית לשטח. אי לכך יש צורך בתוכנית החדשה הזו בהשכלה הגבוהה המחברת באופן יחודי וחסר תקדים בין התיאוריה, האקדמיה והשדה. הקורסים בתוכנית החדשה נבנים בשיתוף פעולה מלא בידי אנשי אקדמיה ואנשי חינוך שעובדים שנים רבות בשטח. תוכנית אמיתים בר אילן מהווה נסיון ראשון פורץ דרך לשלב את הטוב שבכל העולמות למען קידום החינוך בישראל ובעולם”

את התוכנית יובילו ד”ר ליאור הלוי ביחד עם ד”ר הילית פינקלשטיין והגב’ אתי צברי מרשת אמית וד”ר שירה אילוז , ד”ר מאיה כהן מלאייב, ד”ר תמר חן לוי מהפקולטה לחינוך והגב’ מאיה לנדאו ראש המינהל שהציגו את התוכנית המאיצה שבמסגרתה ילמדו סטודנטים נבחרים שיזכו למילגה נדיבה וילמדו במשך 4 שנים, תואר ראשון ושני ותעודת הוראה תוך הכשרה בשדה ולמידה של יום בשבוע במתחם הגוגיה של אמית. נשיא אוניברסטית בר אילן פרופ’ אריה צבן בירך על פריצת הדרך החינוכית ואמר כי התוכנית היא התחלה של שינוי בעולם ההכשרה להוראה. נשיאת אמית אודרי טרכטמן אקסלרוד הוסיפה כי אמית רואה עצמה חלוצה בחדשנות פדגוגית והחיבור לאוניברסיטה יעצים את העשיה ואת משמעותה.

פורסם בתאריך: 15.05.2023