חדשות וחדשנות בחינוך >

הבוגרות שחוזרות אל אמית באר עמ”י, הפעם כדי ללמד

אביב בוזגלו וחן ביטון

אביב בוזגלו וחן ביטון סיימו לפני כמה שנים את כיתה י”ב בתיכון אמית באר עמ”י שבבאר טוביה, השנה הן חוזרת לשם, הפעם כמורות מן המניין.

“למדתי באחד המחזורים הראשונים של בית הספר, זה היה מאוד מיוחד, הרגשנו מאוד בוגרות ואחראיות”, משתפת חן. “התהליך שעברתי בבית הספר בתור תלמידה היה בזכות הצוות שלא מוותר על אף תלמיד ועוזר לכוון אותו לנתיב הנכון. בסופו של דבר האוזן הקשבת, התמיכה והרצון לעזור ולשאוף רק קדימה ולהרגיש ממש כמו בת למורים ולמורות הם מה שמשכו אותי לעסוק בחינוך”.

“אחת מהסיבות שבחרתי ללמוד חינוך, היא החלום והשאיפה להיות כמו אנשי החינוך המיוחדים שחינכו אותי בבאר עמי”, היא מציינת. “ההחלטה לעבוד בבית הספר באר עמ”י במיוחד בתור בוגרת בית הספר – מעיד על החוויה הבית ספרית שלי בתור תלמידה. היא היתה מאוד מיוחדת כי באר עמי זה חממה שגדלה וגדלה ועדיין מרגישה חממה. אני מלאת התרגשות וזו תהיה סגירת מעגל ומדרגה מאוד חשובה”.

אביב בוזגלו מעידה על עצמה שהלמידה בבית הספר הייתה עבורה חוויה. “חווית למידה לצד הקניית ערכים הנשענים על תורת ישראל שהם נר לרגליי ומלווים אותי בחיי האישיים. ערכים כמו נתינה, משמעות, ואף ערך הלמידה שמכיל דחיית סיפוקים, התמדה, חוויות הצלחה, עזרה לאחר. למדתי בבית הספר על משמעות הלמידה לשם למידה ולאו דווקא לשם מבחן או בגרות”.

ההחלטה לחזור וללמד במקום בו למדה הייתה מבחינתה הכי טבעית. גם בשבילה, החזרה לבית הספר היא בבחינת סגירת מעגל. “בזכות המקום שהוא בית, האווירה והצוות בבאר עמ״י מצאתי שמקומי בחינוך וכעת שם אעשה זאת לצד הצוות המדהים והמקצועי ביותר. מורים טובים שהיו לי כתלמידה הובילו אותי למחשבה על עולם החינוך ועל הרצון להיות בשביל מישהו את מה שהיו המורים שלי עבורי וזו הסיבה העיקרית לבחירה שלי. מקווה שאצליח להנחיל לתלמידים שלי את הדרך והכלים שאני קיבלתי בבית הספר מהמורים שלי”.

תומר אמנו, מנהל בית הספר אמית באר עמ”י: “כחלק מהתפיסה החינוכית אנו פועלים במכלול מרחבי החיים ומלווים את בוגרינו במכינות, בישיבות, בצבא, באקדמיה ומשתדלים לא לפספס אף אירוע משמעותי בחייהם הבוגרים, לכן היה זה עבורנו טבעי שבוגרי בית הספר ישובו אל בית הספר ויהיו חלק משמעותי מהסגל החינוכי. עבורנו זהו אירוע מרגש מאוד של סגירת מעגל חינוכית ממדרגה ראשונה”.

פורסם בתאריך: 28.08.2023