חדשות וחדשנות בחינוך >

האקדמאים הצעירים של אמית גוטוירט

האקדמאים הצעירים של אמית גוטוירט

קרדיט צילום תמונה: טניה יוספוב

במקביל לסיום שנת הלימודים במקיף אמית גוטוירט שדרות, התקיים טקס סיום מרגש לא פחות. תלמידי כיתת ט’ מופת, של המחנכת מירב ארד, השתתפו בתכנית ‘צעיר בספיר’ ובו ציינו ברוב עניין את סיום הקורסים השונים ובמיוחד קורס רדיו להפקת פודקאסטים, שנערך במכללת ספיר ואף נחשב כנקודות אקדמאיות.

מירב ארד המחנכת אומרת כי “התכנית היתה מדהימה, יצאנו ככיתה, הקורס הראשון עם שני דליות כול הכיתה למדה יחדיו ולאחריו בסמסטר א’ רדיו וגיימנג, בסמסטר ב’, למדו יסודות המשפט כולם יחד ולאחר מכן קורס רדיו זה העמיק את תחומי העניין האישים שלהם וגרם להעצמה של הילד או הילדה. החשיפה לתכוניות במכללה אקדמית באיזורינו בפרפירייה מעניקה ומאפשרת להעלאת המוטיבציה ללמידה ולחשיבה על הטווח הרחוק ולא רק הזמן הנוכחי שלהם”

תכנית ‘צעיר בספיר’, מאפשרת לבני נוער מהנגב המערבי להחשף למכללת ספיר, לקמפוס, לחווית הלימודים האקדמיים. היא מיועדת לא רק לתלמידים מצטיינים אלא לכל אחד ואחת, בעלי סקרנות. התלמידים חווים מעט מהקורסים האקדמאים, מההווי הסטודנטיאלי, במטרה לעלות מסוגלות וביטחון עצמי ולשקף להם כיוונים לעתיד.

מקיף אמית גוטוירט בשיתוף מכללת ספיר ועיריית שדרות מאמינים כי התוכנית תפתח את מוכנות התלמידים לעתיד. בין נושאי הקורסים: גיימינג, ייצוג משפט, תיכנות, רדיו ועוד – וכל זאת ברמה אקדמית, עם צבירת נקודות אקדמיות בלימודי חוץ.

שיראל יעקבוב, תלמידת כיתה ט3 שיתפה: “יש תלמידים שלא יודעים עדיין מה הם רוצים לעשות בחיים, קיבלנו הזדמנות להכיר ולראות כיוונים מעניינים”.

אדי דגן, מנהל אמית גוטוירט שדרות: “זו תכנית נפלאה שחושפת את התלמידים שלנו ללימודים אקדמאים, באיזורינו. מאפשרת להם לחוות את האווירה הסטודנטיאלית, לקבל כלים לקראת העתיד, לפתוח להם כיוונים שונים בחשיבה, ובעיקר לאפשר להם להסתקרן, להעלות את המוטיבציה הלימודית בראייה עתידית, ולחיות את החיים האמיתיים לאחר בית הספר כבר מגיל צעיר. אנחנו גורמים להם להאמין בעצמם, כי הם יכולים לעשות הכל! זו עוד דוגמא לשיתופי הפעולה הנפלאים שנולדים באיזור בין עיריית שדרות, מכללת ספיר ובית ספרנו. אני גאה שאנחנו מתרחבים בחשיבה על ניצול משאבי האיזור שלנו”.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: “התוכנית המוצלחת ‘צעיר בספיר’, מאפשרת לתלמידים היקרים שלנו להיחשף לקמפוס, לחוויית הלימודים האקדמיים ומההווי הסטודנטיאלי כבר בתקופת התיכון, במקביל ללימודיהם בבית הספר, זאת מתוך מטרה להעלות את המסוגלות והביטחון העצמי ולשקף להם כיוונים לעתיד בהשכלה הגבוהה. זהו שלב נוסף בתנופת העשייה החינוכית והמהפכה האדירה שאנו מבצעים כל העת לקידום והעשרת תלמידנו היקרים במערכת החינוך העירונית. אני גאה בתלמידים הנפלאים שלנו ומודה לכל העוסקים במלאכה, הן בהנהלת בית הספר והן במכללת ספיר על כל ההשקעה בתלמידים”.

מ”מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלעד קלימי: “ההשקעה התמידית במערכת החינוך העירונית והחשיבה מחוץ לקופסה מולידות תכניות מצוינות בחינוך העירוני, שאחת מהן היא ‘צעיר בספיר’ המאפשרת לתלמידים להתחיל לחוות אקדמיה מגיל צעיר ולהתנסות בתוך הקמפוסים בקורסים, שיעורים והרצאות במכללה. הצלחתה של התוכנית, מבטאת את העשייה החינוכית מעוררת ההשראה של אדי דגן וצוות מקיף אמית גוטוירט, המורים והמורות במכללה שבעשייתם הברוכה ובעבודת הקודש שלהם מגשימים את החזון החינוכי העירוני. תודה על ההשקעה האדירה והעשייה החינוכית הברוכה, על התמיכה והליווי לאורך כל הדרך”.

פורסם בתאריך: 26.06.2023