חדשות וחדשנות בחינוך >

האח הגדול של מקיף אמית באר שבע

האח הגדול של מקיף אמית באר שבע

השבוע יצאה לדרך תכנית ‘האח הגדול’ בבית החינוך מקיף אמית באר שבע. במסגרת התכנית אותה מובילות בנות השירות של התיכון- תמר ואפרת, לאחר ראיונות מקדימים – צוותו יחד תלמידי חטיבה לתלמידי תיכון. הרעיון הוא שבמשך השנה הזוגות ייפגשו באופן קבוע, כאשר האח הגדול ילווה את האח הקטן ויעזור לו בתחום הלימודי, החברתי, הרגשי והיכן שיראה צורך.

באירוע הפתיחה הכללי שהתקיים השבוע, כל אח גדול (תלמיד תיכון) הכיר את האח הקטן (תלמיד החטיבה) שלו, על ידי כרטיסיות עם שאלות היכרות כמו: ספר על המשפחה שלך, מה החלום שלך וכו’, הם ישבו בכיף על שתייה חמה, עוגיות וממתקים.

בנוסף שמעו דברי ברכה מפי מנהל החטיבה מיכאל עטיה והמנהל השש-שנתי צוריאל רובינס, שציינו כי ההנהלה הבטיחה שתצ’פר את הזוגות המתמידים בכרטיס לסרט, יציאה לפיצה ועוד.

תלמיד מכיתה ז סיפר כי: “אני רוצה להשתתף בתוכנית כי הייתי רוצה אח גדול שייתן לי ביטחון. בנוסף, עברתי תקופה לא פשוטה בבית הספר היסודי שבו למדתי ועכשיו אני רוצה להתחיל דרך חדשה במקיף. אשמח לעזרה של אח גדול שיעזור לי מבחינה חברתית להשתלב יותר טוב”.

אהרון ליבוביץ’, תלמיד כיתה י1 אמר ש”ממש חשוב לי להיות בפרויקט. אני זוכר שכשהייתי בגיל החטיבה, היה לי מאד קשה, לא כל כך השתלבתי ולא מצאתי את עצמי בבית הספר הענק אליו נכנסתי. הייתי שמח אם הייתה לי דמות כזאת של אח גדול שתיתן לי ביטחון ותכוון אותי”.

צוריאל רובינס, מנהל בית החינוך: “האח הגדול היא תוכנית דגל שלנו במקיף כי היא מביאה לידי ביטוי את הערכים שאנחנו מחנכים לאורם. האיכויות נמצאות אצל התלמידים לא פחות מאשר אצל המורים וככל שיוציאו אותם לפועל כך הם עצמם ירוויחו הכי הרבה”.

פורסם בתאריך: 13.11.2022