חדשות וחדשנות בחינוך >

האזרחיות הותיקות סיימו שנת לימודים בבית הספר

האזרחיות הותיקות סיימו שנת לימודים בבית הספר

בבית החינוך אמית רננים התקיים השבוע ארוע סיום שנה למחזור א’ של כיתת ותיקים, שכלל פעילות, הרקדה וברכות מהמפקח יצחק אלחדד וראש העיר רעננה חיים ברוידא.

מדובר בסיכומה של תכנית שנתית שנולד מיוזמה של אפרת שורץ מנהלת התיכון, בשיתוף פעולה עם עיריית רעננה, בה אזרחיות הותיקות תושבות העיר הגיעו מידי יום חמישי לבית החינוך אמית רננים ליום העשרה ושיתוף פעולה עם התלמידות.

הותיקות פתחו את הבוקר במפגש עם מנהלת התיכון אפרת שוורץ ולאחר מכן למדו שיעור של פסיכולוגיה חיובית ושיעור מחשבים. בנוסף התקיימו פעילויות מגוונות ושונות כמו- שיעור יוגה עם רות רזאל, שיעור תורה לשבועות, שיעור מוזיקה עם הדיה קובנר, מעגלי שיח עם התלמידות ומסיבת פורים וסיום מלאה בשירים וריקודים. המפגש האחרון הוקדש למשחק קהוט בו היו שאלות שמותאמות לותיקות ולצעירות, כך שהתחייב שיתוף פעולה בין דורי שהפך לחגיגה גדולה.

רות מרקוביץ שהגיעה בקביעות לכיתת הותיקות: “כיתת ותיקים בשבילי היתה שמחה גדולה. כבר ביום רביעי התחלתי לחכות בציפיה שמחר יש לי בית ספר. שמחתי לבוא לפגוש את הבנות לראות את ספיר עם החיוך המדהים שלה עם המון קבלה ולב פתוח, לשמוע את אפרת עם פניני החוכמה שלה. הכיף של השיתוף עם תלמידות בית הספר, לראות את השמחה שלהן בעיינים את הצחוק המתפרץ שלהן שגרם לנו לצחוק יחד איתן לרקוד ולשמוח יחד איתן ללא גבולות. אני ממש אוהבת את המקום העכשוי שלי רק כאורחת בבית הספר”.

התלמידה הילה ברק מכיתה ט4 שיתפה: “היה מאוד כיף לפגוש את כיתת הוותיקות. נהנתי לשחק איתן וללמוד דברים חדשים מהעבר שלא ידעתי לפני דרך משחק”.

מחנכת כיתת ותיקות, ספיר ניסים: “ב”ה זכינו ליצור כיתה מגבושת ומיוחדת של 30 נשים ותיקות מדהימות שהגיעו כל שבוע בשמחה ורצון לשוב וללמוד לספסלי בית הספר. לראות את החיבור בין התלמידות לותיקות היה מרגש כל פעם מחדש. במשחק קהוט היו שאלות שהוכיחו שזוג מנצח זה זוג שיש בו ותיקה וצעירה שמלמדות אחת את השניה- הותיקות לימדו את הצעירות מה זה נפטלין, ספוקולס ומי הם ‘החלונות הגבוהים’ בעוד התלמידות לימדו אותם מה זה סטורי. איך מזמינים בshein ומי יצג את ישראל בארוזיון השנה”.

פורסם בתאריך: 21.06.2022