חדשות וחדשנות בחינוך >

האהוב שבחבורה: בישיבת אמית צפת מתקשים להפרד מאורי יצחק אילוז הי”ד

האהוב שבחבורה: בישיבת אמית צפת מתקשים להפרד מאורי יצחק אילוז הי

בישיבה התיכונית אמית צפת, בה למד חייל צה”ל אורי יצחק אילוז הי”ד שנהרג בשבת בעת פעילות מבצעית להגנת המדינה, מתקשים לעכל את הבשורה.

כבר במוצאי שבת, עם הוודע הבשורה הקשה, התכנסו חבריו בישיבה, הבוגרים והתלמידים הכואבים – לתפילה ללימוד ולחיזוק בעקבות נפילתו של חברם והאבל שירד על בית הישיבה ועל העיר צפת.

“אורי היה חבר טוב, תלמיד טוב, תמיד מצחיק מקליל את האווירה”, מספר מאור חדד, חברו לכיתה בישיבת אמית צפת, “הוא היה מאוד כן וישיר והיה חשוב לו להכיר תודה.

אחרי מסיבת פורים ליוויתי אותו למונית הביתה. יותר מחודש אחרי, הוא לא הפסיק להודות. לא שכח לרגע. היה ממש חשוב לו. בכיתה שלנו היו חבורות, הוא תמיד היה בכולם והיה הגשר ביניהם”.

“השכבה התגבשה סביבו. בדיוק בשבת דברנו על זה עם חברים שצריך להפגש יותר”, הוא מתאר. “אורי היה אור גדול ועצום, כל אחד צריך לקחת על עצמו להשלים את האור הגדול שכבר לא איתנו. כל אחד צריך להגדיל את האור ולהשלים את הפער”.

הרב גיל קרסנטי, המחנך של אורי הי”ד, מתקשה אף הוא לדבר עליו בלשון עבר: “אורי תמיד היה מוקף בחברים, הוא היה האהוב שבחבורה. תמיד שמח סביבו. גדל בבית מלא באידיאלים. אבא היה איש צבא קבע, תמיד התחנך על הנתינה לחברה. הלך ללמוד במכינה קדם-צבאית בגליל, שחלק מהתכנית שלה כוללת נתינה לקהילה. אהב ללמוד תורה ולטייל בארץ, מאוד היה מחובר לקהילה. כשהתגייס, למרות שלאבא היו קשרים בצבא, רצה להצליח בכוחות עצמו ולהיות במקום גבוה. בצבא הוא מאוד הצליח והיה אמור לצאת בקרוב לקורס קצינים. לפני כמה חודשים נפצע ברגל, הוא שלח לי הודעה: ‘אני סוחב את הצבא עם הרגל שלי’. ככה הוא הרגיש, מחובר לשליחות ולתפקיד שלו”.

נדביה נאה שהיה מנהלו של אורי בישיבה אומר כי “אורי היה נער מאיר פנים ונעים הליכות, חבר אמיתי, אידאליסט ולוחם. הוא היה ספוג בערכי משפחת אילוז, משפחה שהיא כולה אוהבת אדם ואוהבת תורה. הלב של כולנו עימם בשעה קשה זו”. בהלוויה ביום א אחה”צ השתתפו אלפים שבאו לחלוק כבוד אחרון ובהם רבה של צפת- הרב שמואל אליהו, ראש העיר שוקי אוחנה, רוה”מ לשעבר נפתלי בנט, מפקדים בכירים, משפחה וחברים, בוגרים ותלמידים, תושבי צפת והסביבה.

בהספדים עלתה דמותו של אורי הי”ד כדמות חיונית ושמחה, תורמת ומתנדבת, ומחזקת את החברים ורוח היחידה.

משה עופר מנהל הישיבה מוסיף: ”בשעה קשה זו אנו מחבקים את נעם, תלמיד כיתה י”א, אח של אורי ואת כל המשפחה היקרה ושולחים חיזוקים וחיבוקים חמים למשפחה ולכל קהילת הישיבה – תלמידים ובוגרים, צוות והורים ושותפים רבים לדרך.

קהילת הישיבה מבקשים לשלוח ניחומים למשפחות החיילים שנפלו כתף אל כתף לצד אורי שלנו ולחזקם בשעת צערם.

אורי יצחק כשמו כן הוא- היה מוקף אור וצחוק והשתדל תמיד לשמח את החברים.

בית הישיבה מבקש לחזק את כל חבריו ליחידה הלוחמת ואת כלל חיילי צבא הגנה לישראל העומדים על משמר ארצנו ולהתפלל עם כל עם ישראל להצלחתם במשימותיהם ולשובם בריאים ושלמים. בימים אלו בהם אנו קוראים בתורה את פרשיות הכניסה לארץ והאתגרי דור המדבר – נשתדל להיות ראויים למסירות נפשם של אורי יצחק וחבריו הי”ד, ולגבורתם של חיילי צה”ל גיבורי האומה ולקרוא בקול צלול: “עלה נעלה וירשנו אותה כי יכול נוכל לה”.

האהוב שבחבורה: בישיבת אמית צפת מתקשים להפרד מאורי יצחק אילוז הי"ד

פורסם בתאריך: 05.06.2023