מחנכים לחיים | פתיחת שנה תשפ"ה >

האב והבעל השכול לתלמידות אמית רננים: “אי אפשר לתת מקום לכאב בלי למלא אותו”

קרדיט צילום תמונות: ענת לוי וסרלאוף

בעקבות הכאב הגדול של גילה אמסלם, תלמידת בית החינוך אמית רננים ברעננה, ששכלה את אחיה אלי אמסלם הי”ד בקרבות מול מחבלי חמאס ברצועת עזה, כמו גם הכאב הגדול של חברותיה לכיתה – הגיע הרב ליאו די ששכל את רעייתו לוסי ושתי בנותיו מאיה וקרן הי”ד בפיגוע רצחני בבקעת הירדן לפני שנה וחצי, לשיחת חיזוק עם התלמידות, בשיתוף בית מתן.

“כשאדם רוצה לעשות תשובה, הוא צריך קודם כל להקשיב לנשמה, ולהתעלם מכל הקולות החיצוניים”, אמר הרב די לתלמידות. “כל פעולה שלנו נובעת מתוך חיסרון. גם את הכאב של החיסרון אצלי מאשתי ובנותיי צריך למלא. אי אפשר לתת מקום לכאב בלי למלא אותו, אחרת הוא יישאר בעינו. אני לוקח את הכאב מהחיסרון של אשתי ובנותיי, וממנף אותו להשפעת המידות הטובות שלהן, כדי למלא גם את עצמי וגם חיסרון של אחרים”.

מיטל וויזר, תלמידת כיתה י”ב שיתפה: “השיעור עם הרב ליאו די היה מרתק ומעורר השראה עבורי. דבריו הדגישו את הכוח הנפשי והעוצמה הרוחנית הנדרשים כדי למצוא משמעות, תקווה וצמיחה בתוך הכאב והעצב. הוא הזכיר את העוצמה הפנימית שיש באדם ואת הדרך בה התורה יכולה להעניק נחמה, חוסן ויכולת להמשיך קדימה למרות האתגרים”.

אפרת שוורץ, מנהלת התיכון: “בימים של הכנה ליום הדין ברגשות מעורבים של חגיגיות מול כאב וזכרון מול המשכיות, היתה לנו הזכות היום לקבל חיזוק ולפתוח את הלב לדבריו של הרב ליאו די. תלמידות המדרשה שלנו כל כך נהנו שבסיום אמרה לי אחת מהן; “לא חשבתי שאני יודעת ככה להתרגש מתורה”.

הרב ליאו די במפגש עם תלמידות אמית רננים

פורסם בתאריך: 22.09.2024