חדשות וחדשנות בחינוך >

האב השכול לתלמידים: אחרי שלושה ימים, שמחים, מאמינים ומתחזקים

המחנך שלום גיאת ותלמידי כיתה יא 4 בבית החינוך אמית איתן מעלה אדומים, יצאו לנחם את משפחת אלחדד אשר איבדה שניים מבניה באסון במירון.
התלמידים נדהמו מכוחו של אב המשפחה מאיר נחמן, להתמודד עם מות שני בניו. “בוכים ומתאבלים רק בשלושת הימים הראשונים. אחרי שלושה ימים, שמחים, מתחזקים ומאמינים שהם נמצאים במקום טוב. אנחנו מקבלים את הנחמה מהקב”ה”, הוא אמר לתלמידים, ביקש מהם להתחזק באמונה, הודה להם על שבאו לנחם את המשפחה והעניק לכל תלמיד במתנה את ספר ליקוטי מוהר”ן, של רבי נחמן מברסלב.
אבי שימלש, תלמיד כיתה יא’4 משתף: “שמענו על מה שקרה במירון והרגשנו ממש עצובים וכואבים. המחנך הציע שנלך לנחם, בהתחלה הרגשנו לא נעים להכנס למשפחה שאנחנו לא מכירים, אבל מיד כשנכנסנו הרגשנו טוב עם זה שהגענו. המשפחה מיד דיברה איתנו והתרגשנו מאוד. למדתי להסתכל על אנשים ברחוב באופן אישי ולא לחשוב עליהם סטיגמות”.
המחנך שלום גיאת: “היה רגע מיוחד ברגע שנכנסנו לבית האבלים, המנחמים פינו לנו דרך והושיבו אותנו ליד אב המשפחה, הוא קיבל את התלמידים במאור פנים, על אף אבלו, האמונה החזקה שלו הוציאה אותנו עם הרבה כוחות”.
דניאל בארי, מנהל בית החינוך: “כולנו הוכנו בזעזוע עמוק בעקבות אסון מירון. המורה שלום גיאת, מיד תרגם את ההלם למעשה של חיבור ועשייה, וביחד עם תלמידי כיתתו יצאו להתחבר לעם ישראל בכאב. אני מאמין שהחיבור הטראגי הזה, מזיז את הראייה והשיפוט גם בחיי היומיום. התלמידים חזרו נרגשים ומחוזקים מאוד! תנחומינו למשפחות, בתפילה לבשורות טובות, עין טובה וחיבורים בעם ישראל. אשרינו שאלה תלמידינו! יהי רצון שנדע ונתבשר בשורות טובות”.

פורסם בתאריך: 09.05.2021