חדשות וחדשנות בחינוך >

ד”ר עמי זאבי – המנכ”ל הראשון של רשת אמית הלך לעולמו

ד

צילום: טובה זאבי מתוך ויקיפדיה

אמש (ב’) הלך לעולמו, ד”ר עמי זאבי,  המנהל הראשון של רשת אמית שעמד בראשה במשך 25 שנה  מאז – 1977 ועד 2002. בתקופתו צמחה הרשת ממספר מוסדות לימוד לעשרות בתי ספר  בכל רחבי הארץ.

ד”ר אמנון אלדר, מנכ”ל רשת אמית, ספד הערב לזאבי ואמר כי  “רבים מבוגרי מערכת החינוך חייבים לעמי זאבי תודה גדולה. המהפכה שהוא החל לעשות בתיכונים רבים בפריפריה הגאוגרפית והחברתית איפשרה להם לפרוץ דרך ולהגיע רחוק. לזאבי היה חזון של חיבור בין הציבור הדתי לאומי לכלל הציבור בישראל והוא פעל לכך וראה צורך חיוני במצוינות בחינוך, בין השאר יזם בשל כך את הקמת תיכון הטכנולוגי אמית בר אילן הסמוך לאוניברסיטה שחינך דורות של מנהיגים בתחומים שונים. הוא היה לי מורה דרך ויחסר לי ולכל מי שהכיר אותו, עד מאוד.  רשת אמית כולה אבלה על לכתו ומבקשת לשלוח תנחומים מכל הלב למשפחתו היקרה , לרעייתו טובה, לילדים, לנכדים ולנינים. כאיש חינוך היה עמי זאבי ממתקני העולם ובזאת תהי נחמתם”

זאבי, יליד תל אביב ובוגר מדרשית נעם, שירת בצה”ל בנח”ל כחבר בגרעין “גאולים” של בני עקיבא בקיבוץ טירת צבי. בעת לימודיו באוניברסיטה העברית בירושלים עבד כמדריך חינוכי בפנימיית הילדים משק מוצא בירושלים.

במשך עשרות שנים  עבד במערכת החינוך, ניהל בתי ספר ברשת “אורט” ואת מערך המכללות של הרשת,  במהלך השנים אף היה בשליחות חינוכית מטעם הסוכנות היהודית בדרום אפריקה.

בשלהי שנת 1977 מונה עמי זאבי למנכ”ל ארגון “נשי מזרחי באמריקה”, שהפך ביוזמתו ל”רשת אמית”. מאז, ובמשך 25 שנים שימש כמנהל הכללי של הרשת. בתקופתו היתה אמית לאחת משלוש הרשתות הגדולות בארץ כשתחת ניהולה עשרות מוסדות מהצפון ועד הדרום השמים דגש על הטמעת החינוך המדעי – טכנולוגי.

זאבי היה חבר הנהלת האגודה לקידום החינוך; ממייסדי “בת עמי”, חבר “מועצת החמ”ד” ובשנת 1999 זכה בפרס על מפעל חיים מטעם משרד החינוך. בן 89 היה במותו. הלוייתו תתקיים היום (ג’) ב- 12:00 צהריים בבית העלמין ירקון, שער פתח תקווה

לפרטים:

שמוליק קליין

דובר רשת אמית 0524767312

 

 

פורסם בתאריך: 01.10.2024