חדשות וחדשנות בחינוך >

דעת מבינים – מעבירים את האור הלאה

לקראת חג החנוכה, התקיים במשכנו החדש של בית הספר דעת מבינים בפתח תקווה, המלווה על ידי רשת אמית, הפנינג מגבש עבור משפחת דעת מבינים המורחבת; הנהלה, צוות, הורים תלמידים ואחים – ‘להאיר את העיר’.

במרכז התכנית התקיימו משחקי למידה בצורה חדשנית המתאימה למאה ה- 21. קופסאות בריחה לכל המשפחה, משקפי מציאות רבודה/מדומה עם סיפור המקדש, חידון שלטים לגדולים ולקטנים בנושא התנ”ך, משחק פיצוחים במסך מגע בנושא ארץ ישראל ועוד. בתחנות החדשניות נעשה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בהובלה של חברת חווית התנ”ך.

כל משפחה קיבלה ערכת ‘העברת האור’, ערכות ערכיות שבהן כל משפחה מעבירה את אור החסד במקום העבודה ו/או המגורים ועוד.

התלמידים אביתר כהנא ויאר נגלר מכתה ו’ סיפרו: “המשפחות עבדו בשיתוף פעולה ונהנו. התחנה שהכי אהבנו היתה הצפיה במשקפי vr- מציאות מדומה בנושא חנוכה. שיחקנו במשחק פיצוחים קבוצה נגד קבוצה והשתתפנו עם הטאבלטים בפעילות ‘בריחנוכה’- חדר בריחה. למדנו דברים חדשים בעזרת חידון טריוויה שהופעל באמצעות שלטים, אפילו ניצחתי בחידון וקיבלתי גביע. הפעילות גיבשה בין החברים ושילבה ערכים ולמידה”.

טלי וייס, אם לילדים הלומדים בבית הספר: “זמן איכות עם הילדים, הפעילות וההשקעה של אחר צהריים ‘כפויה’ עם הילדים – לא מובנת מאליה. היה מיוחד ותודה לעוסקים במלאכה”.

עידן הרשקו, מנהל בית הספר: “אחרי כמעט שנתיים שבהם נמנע מאיתנו להיפגש יחדיו צוות הורים ותלמדים, קיימנו הפננינג חוויתי לימודי וערכי לקראת ימי החנוכה. ההורים והילדים למדו בצורה חוויתית את סיפור החנוכה צפו במציאות רבודה על בית המקדש פתרו וענו על חידות ומשחקים. היה חוויתי להסתובב בין הילדים וההורים לראות את החיוך על הפנים ויותר מזה לראות את המשפחה כולה מתכנסת מול קופסת בריחה בשיתוף פעולה. אור גדול מאיר הכול”.

פורסם בתאריך: 30.11.2021