חדשות וחדשנות בחינוך >

דור העתיד של המתכנתים – תלמידי שדרות בכנס הסייבר הבינלאומי

דור העתיד של המתכנתים - תלמידי שדרות בכנס הסייבר הבינלאומי

קרדיט צילום תמונה: המרכז לחינוך סייבר

ביום רביעי האחרון השתתפו כ-30 תלמידי ותלמידות קרית אמית חמ”ד שדרות בכנס הסייבר הבינלאומי הגדול בתל אביב. התלמידים נבחרו בזכות השתתפותם בתכנית שנתית למצוינות בתחומי הקוד, תכנית סטארטק, בהובלת המרכז לחינוך סייבר ובשיתוף פעולה עם עיריית שדרות, רשת אמית, קרן רשי ויחידת 8200.

שדרות מובילה את מהפכת לימודי שפות הקוד בבתי הספר בעיר כחלק מקטרי המצוינות בחינוך העירוני. בקריית חמ”ד אמית הוקם מרכז סייבר בו התלמידים לומדים את תחומי הדעת מרמת מבוא ועד מצוינות, בתוך שעות המערכת ואחרי הצהריים, במשך השנה ובחופשים.

מצוינות קוד יוצאת מחדר המחשבים ונלמדת גם על ידי פגישה עם מנטורים מהעיר ומחוצה לה שמעבירים שיחות השראה, סיורים בחברות הייטק ומנטורים – תלמידי השכבות הבוגרות שמשתתפים בתהליך ההוראה ומשמשים דוגמא אישית מקומית למצוינות. בנוסף, התלמידים עוברים סדנאות וימי שיא בדגש על התמודדות עם כישלונות, התמדה, קבלת החלטות מושכלת ומצוינות ערכית.

במהלך הכנס הסתובבו התלמידים בין תחנות שונות של חברות הסייבר וההייטק, פגשו מהנדסים, מפתחים, יזמים ומנהלים ונחשפו אל העתיד שמצפה להם ביום שאחרי.

“ההשתתפות בכנס הייתה אירוע שיא שפותחת את המחשבה ואת האופקים שלי לדברים ולתחומים שלא הכרתי לפני. לפני שנה לא ידעתי מה זה סייבר, והיום אני לא רק יודע מה זה, אלא גם יודע מה אני רוצה לעשות בעתיד ואני מוכן להשקיע בזה כבר מגיל צעיר”, שיתף עילאי חרמון מתיכון הבנים שבקריית החינוך. כשנשאל האם הוא חושב שהוא מסוגל להגיע למקצועות ההייטק, השיב: “אני לא חושב, אני בטוח”.

בזכות מיקוד המאמץ בתחום, השנה גדלה ב400% כמות תלמידים המשתתפים בתכנית המצוינות סטארטק לחטיבות הביניים.

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: “הטמעת תחום הסייבר והטכנולוגיה במערכת החינוך מכשירה את תלמידי שדרות לשירות ביחידות העילית ומערך הסייבר והמודיעין של צה”ל. התוכנית החשובה הזו היא ליבת חזון החינוך העירוני, לשילוב תלמידי שדרות במגמות החינוך הטכנולוגי ולימודי הסייבר. אני בטוח שהתוכנית תניב פירות מוצלחים ולא ירחק היום שבו נראה את תלמידי שדרות בשירות ביחידות העילית ומערך הסייבר הלאומי”.

מ”מ ראש העיר, אלעד קלימי: “התוכנית החשובה הזו שהכנסנו לבית הספר, פועלת להקניית הכשרה איכותית ולהתמחותם של התלמידים בתחומי הסייבר והמחשבים תוך פיתוח מיומנויות משמעותיות, ומעניקה להם ידע וכלים נרחבים וחדשניים שיאפשרו להם שילוב מוצלח בשירות משמעותי ומרתק בתפקידי מפתח מובילים בצה”ל, ובהמשך אף להשתלב ולהוביל בתעשיות ההיי-טק המתקדמות בארץ ובעולם”.

אסף בן דוד, מנהל בית הספר: “מהלך לימודי הסייבר הבית ספרי בשיתוף עם יחידה 8200 והמרכז לחינוך סייבר מהווה פריצת דרך דרמטית ושובר תקרות זכוכית עבור התלמידים, תוך מתן אפשרות לכל תלמיד להתקדם ולהתפתח בתחום בהתאם לרמתו ורצונותיו. המהלך הוא חלק מהמהלך העירוני של הקטרים שסייבר הוא אחד מהם. ישר כוח לעיריית שדרות על ההשקעה הרבה בתחום ולמוס ג’ייקובס מוביל האקוסיסטם הבית ספרי ותכנית 24/7 על הובלת התחום לפסגות חדשות.

פורסם בתאריך: 07.02.2023