חדשות וחדשנות בחינוך >

דבש של מגמה

מתוך רצון לעודד מורים ותלמידים לפתח את התחביבים שלהם, בשיתוף עם מועצת הדבש, הונחו כוורות במתחם בית החינוך אמית באר טוביה – בהם מתמקצעים התלמידים במסגרת שיעורי המדעים.
למיזם הייחודי אחראי כפיר כהן, המורה לחינוך גופני, שמשמש בזמנו הפנוי כדבוראי. “אני אוהב את התחום הזה. בעידוד רשת אמית הכנסנו את הדבוראות במהלך הקורונה אל תוך בית הספר”.

פתיחת המגמה דרשה מיקום מאובטח וסטרילי, יחד עם בניית תשתית ורכישת ציוד מתאים. כך במסגרת לימודי המדעים, התלמידים מתמקצעים בתחום הדבוראות. “הם לומדים על עולמם הנפלא של הדבורים ועל תרומתן לאנושות”, מציין כהן.

בשבוע שבעבר התקיים במקום סיור של משרד החינוך יחד עם נציגי המשרד לאיכות הסביבה כדי להתרשם מהמגמה ולבדוק אפשרות לשכפל את המודל לבתי הספר נוספים בארץ.
בהמשך, הרצון הוא להפוך את הדבוראות למגמה בפני עצמה ולהבחן עליה לבגרות של 5 יחידות. בינתיים, יוצרים מהדונג של הדבורים נרות איכותיים וייחודיים. מהדבש שעתידים התלמידים לרדות בעוד מספר חודשים, צפוי להתקיים מבצע חלוקת דבש מתוק לקשישים בבית האבות הסמוך, כתרומה לקהילה.

התלמיד דניאל מימוני משתף: “אנחנו לומדים על הדבורים מעבודה עם הכוורות. במקום לקרוא עליהן מספר אנחנו מטפלים בהן וחוקרים אותן”.
חברו אורי רחמים מוסיף: “שיעורי הדבוראות חושפים אותי ומעשיר את הידע שלי בנושא דבורים. מרגיש ממש חווית לימוד מהנה, בעיקר בזכות המורה כפיר המקסים מעביר את השיעור בצורה כייפית”.
אביגדור ויצמן, מנהל בית החינוך: “העצמת התלמידים בלמידת חקר הינה חלק משמעותי בפיתוח הפדגוגיה החדשנית בבית הספר”.

פורסם בתאריך: 16.11.2021