חדשות וחדשנות בחינוך >

גם בשמיטה: אמית בר אילן גוש דן למען החקלאים

כחלק מתוכנית החינוך החברתית שעוסקת באהבת הארץ, חיבור לאדמה ומצוות השמיטה, יצאו השבוע תלמידי כיתה י”א בבית החינוך אמית בר אילן גוש דן לפעילות התנדבותית חקלאית בקיבוץ גברעם שבדרום במסגרת ‘השומר החדש’.

לפני הפעילות התלמידים קבלו הדרכה ממדריכה של השומר החדש. לאחריה עסקו בניכוש עשבים של שתי חממות והורדת הדליות ב-20 גמלונים; דהיינו להוריד את החוטים והצינורות הישנים כדי להכשיר את השטח להקמתה של חממה חדשה.

התלמיד עמיחי דורון יו”ר מועצת תלמידים שהשתתף בפעילות: “הפעילות הייתה מעניינת וכיפית, למדנו על הארץ שלנו ועל שנת השמיטה, לאחר מכן הצטיידנו בכפפות וטוריות והתחלנו לעבוד, עזרנו לחקלאי בניכוש עשבים, זה היה קשה אבל שווה את זה, בסוף העבודה הרגשנו סיפוק וזה היה שווה את כל המאמץ. בסוף ההתנדבות יצאנו עם ידע על הארץ ושנת השמיטה, עם כיתה יותר מגובשת, עם תחושות סיפוק ועם חיבור יותר עמוק לארץ ישראל”.

הרב אבינועם מרון, מחנך הכיתה ורכז חברתי: “גם בימים מורכבים אלו, אנו משתדלים לשמור על שגרה בתחום החברתי וליזום פעילויות חוץ בית ספריות, ערכיות, מגבשות ומסייעות לתלמידנו להתמודד עם המציאות המורכבת בה אנו נמצאים”.

תומר שופר, מנהל בית החינוך אמית בר אילן גוש דן: “המשמעות של התנדבות היא יציאה מחוץ לגבולות של עצמך. בין אם זה בעבודת אדמה ובין בהתנדבות עם בני אדם. אני גאה בצוות י”א ובתלמידים שבוחרים להשקיע בכך את מרצם ובמיוחד בשנה כה עמוסה ומאתגרת”.

פורסם בתאריך: 10.01.2022