חדשות וחדשנות בחינוך >

גאווה לאומית: שגיא אקסלרד מתיכון אמית באר טוביה חזר עם מדליה מהאולימפיאדה הבינלאומית בקזחסטן

קבלת פנים לשגיא עם שלט

קרדיט צילום תמונה: משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד

בצל המציאות המורכבת במדינת ישראל, נבחרת ישראל בביולוגיה קטפה הישגים מרשימים באולימפיאדה הבינלאומית שהתקיימה בקזחסטן.

אחד מארבעת הזוכים הישראלים הוא שגיא אקלסרד – תלמיד כיתה י’ בתיכון אמית באר טוביה, המתגורר במושב אורות, שזכה במדלית ארד.

רק לפני חודשים ספורים, קטף אקסלרד את המקום הראשון וזכה במדליית זהב באולימפיאדת הביולוגיה הלאומית ובכך סלל את דרכו אל נבחרת ישראל ואל האולימפיאדה הבינלאומית. כעת הוא זוכה במדליה נוספת, הפעם בינלאומית.

האולימפיאדה הבינלאומית בביולוגיה מתקיימת זו השנה ה- 35 ומדינת ישראל משתתפת בה בפעם השלישית. האולימפיאדה התקיימה באסטנה שבקזחסטן ולקחו בה חלק 305 תלמידות ותלמידים מ-81 מדינות מרחבי העולם.

התלמידים נבחנו במבחנים עיוניים ומעשיים במשך ימים ארוכים במגוון נושאים. מי שליווה אותם בתהליך הוא מרכז מדעני העתיד בשיתוף משרד החינוך ואוניברסיטת תל אביב וכן סהר סיגאוי, ראש תחום המצוינות ברשת אמית.

בתגובה לזכייה, אמר שגיא: “מאוד התרגשתי לזכות, אני אוהב את לימודי הביולוגיה. מרוצה מההישג שהבאתי ורוצה להמשיך ולהתקדם בתחום”.

בן כהן, ראש המועצה: “ההישג של שגיא מחמם את הלב. בימים לא פשוטים, הוא הביא כבוד גדול וגאווה למשפחתו, לבית הספר, לבאר טוביה ולמדינה כולה”.

דיצה אדרי, מנהלת אמית באר טוביה: “זכיה באולימפיאדה, היא רגע שיא שקדמו לו רגעים רבים בהם נדרש שגיא לניהול עומסים, רגשיים ולימודיים, ובכל אלה ראינו אותו מתמודד בגאון ולא מוותר לעצמו, בשום שלב- כיאה למצטיין. מודה לצוות החינוכי שמלווה אישית את התלמידים ומקדם אותם למיצוי יכולות ולאחריות לאומית”.

שגיא אקלסרד

פורסם בתאריך: 17.07.2024