חדשות וחדשנות בחינוך >

גאווה ישראלית: התלמידות חקרו והציגו את ההמצאות הטכנולוגיות

גאווה ישראלית: התלמידות חקרו והציגו את ההמצאות הטכנולוגיות

ערב בנות והורים של שלוש כיתות מופת באולפנת אמית להב”ה בקדומים התקיים השבוע, לאחר יום העצמאות בסימן 75 שנה למדינה.

ההיערכות לערב כללה עבודות רציניות ומקיפות של התלמידות על המצאות ישראליות. התלמידות למדו בכוחות עצמן על המצאות ישראליות בתחומי הטכנולוגיה, הביטחון והרפואה, הכינו דגמים והציגו בפני ההורים.

התלמידות למדו והציגו על הקופקסון, חדר ניתוח מתנפח, נעליים מתכלות, הדברה ביולוגית, חיסון נגד סרטן העור, מוביט, גלולת מצלמה, פגסוס, בשר מתורבת ועוד ועוד. היה מרגש לראות עד כמה הבנות למדו והתחברו בדגש בגאווה ישראלית גדולה.

בהמשך שיחקו קליקיט על ההמצאות וקיימו פאנל עם אימהות של התלמידות שסיפרו על אתגרי הלמידה והעבודה שלהן במהלך השנים. הושם דגש רב על חשיבות העמל שבלמידה ועל הרווחים שבלמידה רצינית ומקיפה במיוחד בתחומי המדעים.

אחת האמהות, מרים שאצקי סיפרה שלמדה פיזיקה ומתמטיקה 5 יחידות בתיכון ולבסוף למדה משפטים. היא עובדת בתור עו”ד עצמאית ומאוד מרוצה ממה שלמדה בתיכון ומעיסוקה העכשווי. היא ציינת את החשיבות של תקשורת טובה בין בני זוג כבסיס להתמודדות מוצלחת בשילוב קריירה ומשפחה.

מרים חלפון תלמידת כתה ט’, שיתפה: “המפגש הבלתי אמצעי עם האימהות לימד אותי את חשיבות הלמידה, לא להתייאש ולא להתבייש לדבר מול קהל של מבוגרים. התפעלתי מזה שגם בגילאים מאוחרים עדיין מתמודדים עם קשיים”.

מיכל צ’אושו אמא של טליה מכתה ח’ הדגישה בדבריה את החשיבות של ההעזה ללמוד ולשנות מסלולי לימודים והכי חשוב לקחת אחריות על כל החלטה. עוד הוסיפה מיכל והדגישה את חשיבות תיכנון הזמן, ותמיד לחשוב איך אנחנו רואים את עצמנו כמצליחים.

ראש האולפנה הרב זיק סיכם את הערב: “משמח לראות את התלמידות שמחות בעשייה ומאתגרות את עצמן בלמידה משמעותית. המשאב היקר ביותר שלכן ושל עם ישראל, הוא יכולות הלמידה והפיתוח שלכן. השתמשו בתבונה ובשכל שהקב”ה חנן אתכן זו זכותכן וחובתכן!”, הוא קרא לתלמידות.

פורסם בתאריך: 07.05.2023