חדשות וחדשנות בחינוך >

בתיכון אמית רמלה הפיצו את מבצע דוגו ברחבי העיר

מבצע דוגו אמית רמלה

קרדיט צילום תמונה: ספיר כהן

תלמידי תיכון אמית רמלה חברו בסוף השבוע לעם ישראל כולו ולניצול השואה ‘דוגו’, דוד לייטנר מניר גלים, אשר מציין את יום שחרורו מאושוויץ (18.1) באכילת פלאפל, המאכל הלאומי של ישראל, כאות לניצחון הרוח על הסבל והרעב.

בגיל 14 צעד דוד (דוגו) לייטנר, בקור המקפיא בצעדת המוות של אושוויץ. ברגעים הקשים ביותר התנחם בזיכרון הלחמניות הקטנות של אמו ובהבטחתה כי בארץ ישראל לא ירעב לעולם. דוגו זכה לעלות לארץ וגילה שהלחמניות של אמו נקראות כאן… פלאפל.

מידי שנה מציין דוגו, ניצול שואה בן 92 מהונגריה ממקימי מושב ניר גלים, את יום שחרורו ממחנה אושוויץ ואת הישרדותו בצעדות המוות, באכילת 2 מנות פלאפל ישראלי- צברי. מאז הפך המנהג למבצע חובק עולם וקבוצות רבות מצטרפות אליו בארץ וגם בעולם. מזה מספר שנים מוזמן הציבור להצטרף אליו ביום זה על ידי אכילת פלאפל וצילומים הנשלחים אליו דרך בית העדות.

לאחר פעילות בכיתות שכללה הסבר על המבצע ועל דמותו של דוגו, הוכנו מאות מנות פלאפל שחולקו על ידי התלמידים בעיריית רמלה, לקשישים וניצולי שואה, לצוות העובדים, לצוות החינוך באמית רמלה וכמובן לתלמידים בארוחה חגיגית – שנהנו מאכילת הפלאפל וכמובן הצטלמו עם הכיתוב “עם ישראל חי וקיים ומבסוט ואוכל פלאפל!”.

התלמידה ליאל כהן שיתפה: “מרגש ממש לאכול פלאפל ביום הזה, מאוד ישראלי ומדגיש את הסיפור ההיסטורי של העם היהודי- עם ישראל חי”.

ספיר כהן, רכזת חברתית: “השנה החלטנו להפיץ את סיפורו של מבצע דוגו גם מחוץ לכותלי בית הספר, בחרנו להפיץ בעוד מקומות את הסיפור, להפיץ ולהוקיר את הנס של הגאולה והקמת מדינת ישראל ‘עם ישראל חי'”.

יזהר אפגן, מנהל בית הספר: “סיפורו של דוגו הוא הוכחה חיה (וטעימה) לניצחיותו של עם ישראל”.

פורסם בתאריך: 19.01.2023