חדשות וחדשנות בחינוך >

בתום שלושה ימים: תלמידי ישיבת אמית כפר גנים כבשו את פסגת החרמון

בתום שלושה ימים: תלמידי ישיבת אמית כפר גנים כבשו את פסגת החרמון

במסגרת סיירת אהבת הארץ המתקיימת בישיבת אמית כפר גנים פתח תקווה כבר כמה שנים טובות, יצאה הפעם קבוצת תלמידים למסע בן שלושה ימים בצפון הגולן והחרמון. המסע נפתח בשאר ישוב, על גדות נחל חרמון והסתיים על פסגת הר החרמון.

ייחודיותה של הסיירת בין היתר בכך שהתלמידים צעדו את כל המסלול עם כל הציוד על הגב, לנו בשטח וחולקו לחוליות שדאגו לעצמן לאוכל ולתנאי הלינה (אוהלים וכדומה). מעבר לכך, הסיירת זימנה גיבוש אמיתי בין שכבות והיכרות עומק עם חברים חדשים-ישנים.

התלמידים אליסף, שמואל, אורי וטוהר שיתפו: “הסיירת שעברנו בשלושת הימים האחרונים היא סיירת יוצאת מן כלל, בין אם מבחינת האי ודאות הגדולה שהורגשה היטב במסע, על ידי גורמים לא צפויים כגון מזג אוויר. צעדנו במסלולים אל פסגת הר החרמון, ועלו בעיני רוחנו תמונות של אותם חיילים שצעדו לאותו מקום בדיוק לפני 59 שנים להילחם על המדינה שלנו – לעשות אותו מסלול, זה העניק לנו כפליים עוצמה”.

הרב ניצן ברגר, ראש הישיבה: “הטיפוס היה קשוח מאוד, 600 מטר גובה של עלייה על פני 6-7 ק”מ), היתה זו עלייה תלולה, מאתגרת ומספקת. בגבעות הקרב, בגובה 2100 מטר, כשמתחתנו ניתן לראות את כל רמת הגולן, חלקים נרחבים מסוריה, לבנון וכמובן עד עמק החולה ויישובי גבול הצפון, דיברנו על כח העקשנות במובן החיובי בהקשרים של הקרבות לכיבוש החרמון ובהקשרים עכשויים לחלוטין. התלמידים יצאו בסיפוק רב מהאתגר הגדול”.

פורסם בתאריך: 30.10.2022