חדשות וחדשנות בחינוך >

בתהלוכה חגיגית: ספר תורה הוכנס לישיבת אמית ברוכין

בתהלוכה חגיגית: ספר תורה הוכנס לישיבת אמית ברוכין

קרדיט צילום תמונה: מאיר אליפור

לאחר מספר שנים בהם נאלצו להשתמש בספר תורה בהשאלה, בתהלוכה חגיגית ושמחה, הוכנס השבוע ספר תורה לבית המדרש בישיבת אמית ברוכין.

את ספר התורה תרם ד”ר רון וורין מפילדלפיה, לישיבת אמית ברוכין, לזכר רעייתו, ד”ר מרגריט וורין ז”ל שנפטרה בקיץ האחרון. היא הייתה פעילה בארגון נשות אמית ונשיאת סניף הארגון בפילדפיה. היא הייתה חולה הרבה שנים ולא היו לה את הכוחות לצאת להשתתף בישיבות של נשות אמית, אך היא לא ויתרה. הפגישות היו מתקיימות אצלה בבית והנשים היו מגיעות אליה.

ספר תורה שנתרם נכתב במזרח אירופה בשנות ה-30. מקורו של ספר התורה בברית המועצות, כנראה ברוסיה. מדובר בספר תורה מהודר במספר תחומים: הקלף הוא קלף עגלים מעולה ברמה טובה מאוד של עיבוד, כך שהכתיבה עליו חלקה ומהודרת. הדיו מיוחד גם הוא, היות ולסופרי הסת”ם ברוסיה היה סוד בעשיית הדיו. ספר התורה הובא לארץ על ידי עולים מרוסיה וחודש במכון אות בתרומתו של ד”ר וורין. בכך הוא מהווה גם הנצחה לאותן קהילות שנכחדו בתקופת מלחמת העולם השנייה.

הרב יאיר שטבון, ראש ישיבת אמית ברוכין: “מעבר לשמחה הגדולה בעצם קבלת ספר תורה של קבע לישיבה, הייתה חווית רוחנית מרגשת עבורנו ועבור התלמידים”.

פורסם בתאריך: 01.05.2022