חדשות וחדשנות בחינוך >

בשורה לנשים ההריוניות: התלמידות פיתחו מוניטור אלחוטי

בשורה לנשים ההריוניות: התלמידות פיתחו מוניטור אלחוטי

במסגרת האקתון אקו רפואה של רשת אמית, שהתקיים השבוע באקספו תל אביב, בניצוחה של שחר בן שלום, ראש תחום אקוסיסטם ברשת אמית, השתתפו תלמידות אולפנת אמית עלי זהב יחד עם המורה ליטל דיין, פיתחו את את המיזם החדש שלהן שצפוי לגרום למהפך בחדרי הלידה, הציגו אותו בפני חבר השופטים וקטפו את המקום הראשון.

באירוע השתתפו 14 בתי ספר- 750 תלמידים ועשרות קבוצות שהיו צריכים בסיום ההאקתון להציג את פרויקט הדגל שלהם למומחים מהמעלה הראשונה בתחום אותו הן חקרו. במהלך שנת הלימודים התלמידות בשכבת ט’ באולפנת אמית עלי זהב השתתפו והתנסו בלימודי רפואה בתחומים שונים. התלמידות נפגשו עם מיטב המומחים בארץ בהקשר לנושא שהן לומדות.

השנה הוביל את הפרויקט בצד המדעי שלו פרופ’ אריאל רבל – פרופסור לרפואה, מומחה לגינקולוגיה ומיילדות ועוסק שנים רבות בהפריה חוץ-גופית וגם מחבר הספר ‘רפואת העתיד’. התלמידות יוצאות פעם ב- 3 שבועות לבתי חולים שונים, חוקרות, לומדות ומתנסות והן עפות על זה. הנושא השנה היה גניקולוגיה עם הקשר לווירוס הפפילומה.

בנות האולפנה הציגו למומחים את הפיתוח שלהן: Wi-itor – מוניטור אלחוטי. כיום המיילדת צריכה לחבר את היולדת למוניטור עם חוטים פיזיים מה שמסרבל את התהליך ובנוסף מונע מהיולדת לזוז במהלך הלידה. התלמידות המציאו מדבקת מוניטור אלחוטית שמשדרת Bluetooth לכל מכשיר קיים והוא גם מהווה שדרוג למכשיר מוניטור ביתי שהוא נוח לשימוש ובודק את כל המדדים ולא רק דופק.

חברות הקבוצה, שכאמור קטפו את המקום הראשון, סיכמו בסיפוק: “במהלך השנה שמענו שיחות מומחים, בקרנו בבתי חולים, פגשנו אנשי מרצוע בתחום הטכנולוגיה והרפואה, כולם עזרו לנו להגיע לרעיון (ובעיקר המורה!) במהלך ההאקתון גם פגשנו סטודנטים ומנטורים שעזרו לנו עם כל העבודה על הרעיון וכיוונו אותנו!”.

שחר בן שלום, ראש תחום אקוסיסטם ברשת אמית: “550 תלמידים הגיעו מכל רחבי הארץ כדי ללמוד אחרת. במקום ללמוד ביולוגיה בכיתה, הם לומדים עם פרופסורים ומנתחים מבתי החולים. במקום ללמוד מדעי המחשב בתיאוריה, הם לומדים עם צוותי פיתוח של חברות הייטק. הם מבינים מה קורה בעולם האמיתי, ומה הם צריכים ומממשים את עצמם בצורה הטובה ביותר. אנחנו ברשת אמית מאמינים שצריך לתת חינוך איכותי ושווה לכל ילד ולהעיף אותו גבוה. לתת לו את האפשרות לשבור את תקרת הזכוכית של עצמו, לחלום ולהגשים”.

פורסם בתאריך: 26.03.2023