חדשות וחדשנות בחינוך >

“בשבילי ובשביל חברי מלחמת יום הכיפורים עוד לא הסתיימה”

אחרי 48 שנים – הלוחם שנפצע ביום הכיפורים סיפר לראשונה את סיפורו במפגש עם תלמידי ישיבת אמית אשדוד
מלחמת יום הכיפורים חלפה לפני 48 שנים אבל בשביל פצועי אותה מלחמה, היא עדיין חיה וקיימת. מאיר בוחבוט, לוחם צה”ל שנפצע במלחמת יום כיפור בקו בר לב בחזית המצרית, שיתף השבוע, ביום ההוקרה לפצועי צה”ל, את תלמידי ישיבת אמית אשדוד בסיפורו האישי הנוגע ללב. במשך שבעה ימים נלחם מאיר במוצב מול מאות מצרים ובסופו של דבר נפל בשבי. במשך חודשיים היה בשבי המצרי, עד ששוחרר ומאז הוא מוכר כנכה צה”ל.
בהתחלה חשש בוחבוט לדבר מול כלל התלמידים וביקש מהמחנך הרב מעוז שוורץ שפנה אליו, לקיים שיחה מקדימה עם 2-3 תלמידים. לאחר ששוחח עמם חצי שעה, החליט להגיע לבית הספר ולשתף את כלל התלמידים.
לפני השיחה הוקרן לתלמידים סרט על מלחמת יום הכיפור, כדי לתת לתלמידים רקע לשיחה. במהלך המפגש של בוחבוט עם התלמידים, התברר שזו הפעם הראשונה בה שיתף בחוויות מלפני 48 שנה. אפילו חלק מבני משפחתו הקרובים לא ידעו מה עבר עליו באותם ימים.
בוחבוט שיתף את התלמידים בתחושות הבטן של הלוחמים ערב המלחמה ובתחושתם כי משהו מתרחש מעבר לקווי האויב אך כל האזהרות התנפצו על חומת האופוריה ששררה במדינה ובעיקר אצל מקבלי ההחלטות, אופוריה שנמוגה עם פרוץ המלחמה. הוא סיפר על הקרב ועל רגע הפציעה ותיאר להם את הנפילה בשבי ביחד עם חבריו. הוא שיתף אותם בעינויים הקשים וסיפר על חרפת הרעב שממנה סבל בכלא. “בימים טובים היינו מקבלים לארוחה פיתה. לפעמים גם את זה לא קיבלנו”.
בסיום השיחה העניקו לו התלמידים שי להוקרה ופרצו בריקודים ספונטניים עם דגלי ישראל: עם ישראל חי!
נתנאל השאש, תלמיד כיתה י’3 משתף: “השיחה הייתה מרתקת. פגשנו באדם שכולו השראה, לוחם אמיץ שמתמודד בגבורה עם מחדלי המלחמה, עד היום הזה”.
הרב שלום מלול, ראש הישיבה: “תלמידי הישיבה הצדיעו לפצועי מערכות ישראל ופעולות האיבה. הרגע המרגש במיוחד ביום זה היתה שיחתו המיוחדת של מאיר. התרגשנו יחד איתו והתחברנו עם כל הלב למשמעות הגדולה של היום החשוב הזה”.

פורסם בתאריך: 25.11.2021