חדשות וחדשנות בחינוך >

בעיצומם של ימי המלחמה – התלמידות חגגו יום הולדת 100 לניצול השואה

בעיצומם של ימי המלחמה - התלמידות חגגו יום הולדת 100 לניצול השואה

לא שוכחים את גיבורי העבר
בעיצומם של ימי המלחמה – התלמידות חגגו יום הולדת 100 לניצול השואה

דווקא בימים אלה, בהם מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה קשה, תלמידי מקיף אמית באר שבע לא שוכחים את ותיקי העיר הספונים בבתיהם, השבוע יצאו לחגוג להם ימי הולדת ובין השאר חגגו יום הולדת 100 לגרגורי הנקין, ששירת בצבא האדום והשתתף כלוחם בקרב המפורסם בסטלינגרד.

התלמידות הכינו עוגת יום הולדת ויחד עם המורה נועם גפן, הגיעו לחגוג את התאריך העגול, שלאחריו סיפר הנקין על הקרבות במלחמת העולם השניה ועל סיפור חייו עד שעלה ארצה. “נלחמנו על חיינו ונגד הרשע והרוע בעולם וכנגד כל הסיכויים – ניצחנו. כמו שאז עמדנו במשימה והבסנו את הנאצים, גם היום אנחנו ננצח”, אמר הנקין לתלמידות.

יחד עם עיריית באר שבע, התיכון מאמץ קשישים יוצאי חבר העמים ומחבר תלמידים דוברי רוסית לאוכלוסיה המבוגרת.

“השבוע”, מספרת הרכזת החברתית מאירה אלפסי, “יצאה משלחת של תלמידים לבתים של ארבעה קשישים שחגגו יום הולדת, כאלה שפחות זוכים לביקורים משפחתיים, לאחל יום הולדת שמח, לחגוג איתם ולומר להם שגם בתקופה קשה זו, בה כל עם ישראל מגויס בגבולות ובעורף – הם לא לבד”.

“גרגורי וחבריו מהווים השראה לעתיד מלא חמלה, הבנה ונצחון”, אמרה התלמידה ניקול קמישבסקי מכיתה י”א, “ההישרדות שלהם היא עדות לכוח של תקווה, אהבה ואחדות ולכן גם במלחמה הזאת אנחנו ננצח”.

המורה נועם גפן סיכם: “המפגש של התלמידים שלנו עם אחרוני דור התקומה היה מאוד מהדהד, התלמידים מבינים עד כמה השורשים הם חזקים ועד כמה יש להם מחויבות להמשיך אותם”.

פורסם בתאריך: 05.11.2023