חדשות וחדשנות בחינוך >

בעיצומם של הקרבות: זוכרים את הנופלים שבזכותם קמה המדינה

בעיצומם של הקרבות: זוכרים את הנופלים שבזכותם קמה המדינה

בעוד מלחמת חרבות ברזל מתנהלת במלוא עוזה, בית החינוך אמית רננים ברעננה, החליט לזכור את הנופלים שבזכותם קמה מדינת ישראל ולאמץ את חטיבה 8. זאת, כחלק משותפות של צבא וקהילה. הקשר מתבטא בטקסים משותפים, אימוץ לוחמים ומשפחותיהם ועוד.

כמידי שנה בנר ראשון של חנוכה התקיים טקס לחללי חטיבה 8 במלחמת העצמאות שהורכבה מלוחמי הלח”י. תלמידות אמית רננים לקחו חלק פעיל בטקס – הניחו פרחים ודגלי ישראל על הקברים, הקריאו את שמות הנופלים ושירים. לאחר מכן שמעו שיחה קצרה מפי דוד אלימלך המכונה ‘מנחם’, לוחם הלח”י, שאמר גם קדיש על חבריו.

במהלך האזכרה הוקראו מילותיו של יצחק שמיר ז”ל, ראש הממשלה השביעי וממפקדי לח”י, שאמנם נכתבו בשנת 1989 לרגל הקמת אתר ההנצחה לחללים שנפלו בקרב בעוג׳ה אל חפיר – אך נראה כאילו נכתבו בימים אלו ממש: “המאבק לא תם. חיילי צה״ל מוסיפים ביום ובלילה להגן על גבולות המדינה מפני אויב וצר, וגם המאבק המדיני על ארץ-ישראל נמשך. גבורתם של אחינו הלוחמים, שנפלו באזור ניצנה ועוג’ה אל חפיר, ממריצה אותנו לעשות הכל למען ישראל, למען היהודים בארץ-ישראל, ואולי זו היא תהא נחמתם, בני המשפחות השכולות. כולנו איתכם, כולנו נזכור אתכם, כולנו נזכור לעדי עד את אחינו לוחמי ניצנה”.

קורל מולי, תלמידת כיתה י’ שיתפה: “הטקס היה ממש מרגש, לעמוד שם עם כולם כדי לכבד את זכרם של החיילים ולספר את הסיפור שלהם”.

יעל נדב, מנהלת בית החינוך: “אני גאה במפגש המרגש חוצה הגילאים בין תלמידות התיכון ולוחמי הלח”י שהתקיים בערב חג החנוכה, המזכיר לנו עד כמה מאבקנו לחיות כיהודים בארץ ישראל שזור לאורך הדורות ועל אופיו של עם ישראל העומד איתן אל מול האויבים הקמים עלינו”.

פורסם בתאריך: 12.12.2023