חדשות וחדשנות בחינוך >

בעיצומה של המלחמה: תלמידי אמית טכנולוגי אשדוד יצאו ל’מבצע ג’וחא’

בעיצומה של המלחמה: תלמידי אמית טכנולוגי אשדוד יצאו ל'מבצע ג'וחא'

גם השנה, בעיצומה של מלחמת ‘חרבות ברזל’, יצאו תלמידי אמית טכנולוגי אשדוד ל’מבצע ג’וחא’, חלוקה של במבה וקולה לחיילים, לזכרו של רס”ן יוחאי (ג’וחא) קלנגל הי”ד. השנה החלוקה התקיימה בשני מוקדים: אצל חיילי כיפת ברזל המוצבים באשדוד, ולחיילים בתחנת הרכבת באשדוד.

רס”ן יוחאי (ג’וחא) קלנגל הי”ד נפל בפעילות מבצעית במורדות הר דב, מירי טיל נ”ט על שיירת כלי הרכב הגדודית, ביום ח’ בשבט תשע”ה, לפני תשע שנים.

כאשר ג’וחא היה רואה שחייליו מדוכדכים, היה נוהג לפנק אותם בבמבה וקולה, כדי להרים להם את מצב הרוח. לאחר נפילתו, משפחתו וחבריו ייסדו את “מבצע ג’וחא” – חלוקת במבה וקולה לחיילים, לזכרו.

מאיר נתן, תלמיד כיתה יב׳ וחבר הסיירת: “ריגש אותי לשמוע על ג’וחא ז”ל שדאג לכל חייל, ובעצם באתי למבצע בכדי להתחבר למורשתו של ג’וחא”.

בצלאל זרביב, סגן מנהלת בית הספר ומוביל חברה וחיבורים: “כמו בשנים האחרונות, גם השנה יצאנו למבצע ג׳וחא. אך הפעם הזו הייתה שונה מתמיד. קיימנו את מבצע ג׳וחא בימים כה קשים בהם אנו שומעים על חיילי צה״ל שנופלים בקרב ומקריבים את נפשם למען מדינת ישראל, בדיוק כפי שג׳וחא ז״ל עשה. יהי זכרם של כל הנופלים ברוך”.

סימה פרץ, מנהלת בית הספר: “תלמידי אמית טכנולוגי ממשיכים להביע בכל דרך את הכרת הטוב שלנו לחיילים, והפעם – במסגרת מבצע ג׳וחא, מבצע שבית הספר שלנו מחובר אליו כל כך. כבכל שנה אנו מצפים ונרגשים לקיים אותו. בימים אלו, נייחל לניצחון החיילים, להשבת החטופים ולרפואת הפצועים בקרוב. יחד ננצח”.

פורסם בתאריך: 29.01.2024