חדשות וחדשנות בחינוך >

בעיצומה של המלחמה: תלמידי אמית בר אילן נתניה פינקו את חיילי צה”ל

מאז פרוץ המלחמה, יחידת פיקוד העורף שנמצאת בנתניה זוכה לפינוקים מידי שבוע תחת ניצוחו של הרב שמעון סבח, מחנך בבית החינוך אמית בר אילן נתניה, שמשנע אליהם תרומות שאוסף.

לאחרונה, היישר מהלחימה בדרום הגיעה לבסיס הסמוך לנתניה פלוגה נוספת של פיקוד העורף ששכנה עד עתה במחנה זיקים, ואשר חייליה היו אחראים לאימון המחלצים משטחי ההרס בקיבוצים. הרב סבח התוודע להגעתם, והחליט לגייס את תלמידי כיתה י2 אותם הוא מחנך, לטובת עריכת מנגל מפנק לחיילים.

התלמידים התגייסו למשימה והתרימו לכך סכום נכבד ממשפחה וחברים. לאחר מכן הגיעו אליהם עם כמויות של בשר ושאר פינוקים, פתחו מנגל ושימחו את החיילים הנרגשים בסעודת מלכים. אגף מתנדבים בעיריית נתניה בניהולה המסור של הגב׳ אתי יוזף נרתמו אף הם ושלחו מתנדבים, תקליטן ובר מתוקים לשמח את החיילים.

התלמיד ליאם אביטן שיתף: “הצלחתי לגייס את הכסף בזכות המשפחה, סבתא, דודים וגם דרך פרסום שעשינו. היינו חייבים להחזיר טובה לחיילי צה”ל כי הם עובדים קשה מאוד לשמור עלינו”.

הרב שמעון סבח, מחנך הכיתה: “בשלב מסויים, כשהאוכל כבר היה ערוך ומוכן והחיילים התיישבו לאכול. עמדתי בצד וצפיתי בתלמידים ניגשים לכל חייל או חיילת ושואלים אותם אם חסר להם משהו או שהם רוצים תוספת. זה היה רגע מיוחד. נחת גדולה שכמותה לא הרגשתי בכל שנותי כמחנך. הפעם, זה היה פשוט שלהם, זך ונקי ומהמקום הכי טהור של נער שכל מה שהוא רוצה, זה לקחת חלק במערכה של עם ישראל”.

“בהיבט החינוכי והערכי”, מוסיף הרב סבח, “יש כאן מסר לכל אלה שכמעט חשבו להתייאש מאותו ‘דור המסכים’ מאלה ש’כל היום מול המחשב ולא עושים שום דבר’. אל ייאוש, יש לנו נוער מדהים וערכי שאנחנו צריכים להיות גאים בו ופשוט לתת לו את המרחב הנכון לפעול”.

פורסם בתאריך: 19.11.2023