חדשות וחדשנות בחינוך >

בעיצומה של המלחמה: מפוני שדרות באילת ציינו את מבצע דוגו

בעיצומה של המלחמה: מפוני שדרות באילת ציינו את מבצע דוגו

במקיף הכללי אמית שדרות, מקיימים מידי שנה את מבצע דוגו, אשר ייסד דוד (דוגו) לייטנר ז”ל באכילת פלאפל והכרזת ‘עם ישראל חי’.

השנה, בעקבות המלחמה נבצר מהם לקיים את הפעילות הערכית והחינוכית לזכרו במתחם בית הספר בשדרות, אך יחד עם זאת הרגישו חובה להמשיך את המסורת. ויקי איבגי הרכזת החברתית, הצליחה לארגן פעילות לתלמידים בכל המוקדים ברחבי הארץ. חלקם גייסו תרומות, חלקם למדו במרכזי הלמידה על זכרו ועל ‘מבצע דוגו’, והכל על מנת לשמר את המסורת הערכית והחשובה.

במרחב אילת, בשיתוף צוות החינוכי שולה אוחנה, מאור פרץ וויקי איבגי, פתחו את הבוקר בהנפת דגל לזכרו של דוגו. בשיעורי הבוקר, שיעור חינוך, שמעו וצפו – במצגת על פועלו, ואף קינחו בפעילות המדגישה את זכרו, אכילת פלאפל.

אלין בן אהרון, תלמידת כיתה ח’ שיתפה: “סיפרו לנו על דוגו בכיתות והביאו לנו פלאפל לכל הבית ספר כדי שנרגיש שאנחנו חלק. מרגש להמשיך את המסורת. עם ישראל חי”.

ויקי איבגי רכזת חברתית אומרת: “היה לנו חשוב שנמשיך בעשייה ולהזכיר את ‘מבצע דוגו’ כמידי שנה, ולכן ערכנו פעילות ערכית וחווייתית לתלמידי מרחב אילת. בהפסקה חיכתה לילדים מנת פלאפל טעימה ומזינה. הפעילות הייתה חווייתית ומשמעותית לתלמידים וגם לנו צוות המורים, השינשינים, מרגישים שיש משמעות רבה גם בחינוך והעשייה בעיקר לזכור ולא לשכוח”.

פורסם בתאריך: 25.01.2024