חדשות וחדשנות בחינוך >

במעמד המשפחה: ליאת וחברותיה סיימו מסכת לזכר האח שנפטר

במעמד ההורים ובני המשפחה, תלמידות בית החינוך אמית רננים ערכו השבוע סיום מסכת מגילה בדף היומי לזכרו של ג’וש קאר ז”ל, אחיה של ליאת תלמידת שכבה י’, שנפטר לפני כחודש ממחלה.

ג’וש היה תלמיד ישיבה שעלה ארצה עם משפחתו לפני כשנתיים מאנגליה. בשנה האחרונה לפני פטירתו הספיק לסיים מסכת ראש השנה בדף היומי. בזמן השבעה ולאחריה, נוצרה אווירת לימוד בקהילות שונות בארץ ובחו”ל. הרב צבי קורן, מעיין דיטשר ותמר לזר יחד עם חברותיה של אחותו ליאת באמית רננים ראו לנכון ללמוד דף יומי לזכרו גם בבית הספר.

כך, בכל הפסקת בוקר, הגיעו תלמידות, המורים היוזמים יחד עם המורות אורלי אשכולי ותמי אורון ללמידה בבית המדרש דף גמרא יומי לזכרו. כשתלמידות ואנשי צוות נאלצו להיכנס לבידוד, הלימוד נמשך דרך הזום.

ליאת קאר, אחותו של ג’וש זיכרונו לברכה: “ג’וש למד בישיבה בירושלים אחרי שהוא עלה לארץ ב2020 והוא היה אמור להתחיל ללמוד באוניברסיטת בר אילן. ג’וש היה אוהב שיש הרבה אנשים שלומדים לעילוי נשמתו, במיוחד בנות מבית הספר שלי. דבר אחד מכל הדברים שלמדתי מג/וש, זה לתת לחיים שלנו מטרה. לחיות חיים ששווה לחיות”.

אפרת שוורץ מנהלת התיכון: “בבית החינוך אמית רננים אנו עושות את מיטב עבודתינו כדי להיות עבור כל אחת בזמנים משמחים ובזמנים מאתגרים. ליאת קאר, תלמידה יקרה שלנו הלומדת בכיתת עולות, הגיעה אלינו לפני שנתיים, כשמשפחתה עלתה ארצה. ליאת איבדה את אחיה ג’וש, בנסיבות מצערות, ויחד עם התלמידות, מורות ומורים, תיעלנו את התחושות הקשות והכואבות לידי לימוד דף יומי בכל יום בבית הספר לזכרו. הלימוד ממשיך בעצם את דרכו של ג’וש, שאהב כל כך את לימוד התורה ואף הפעיל אתר עם דברי תורה ולימוד שבועי”.

פורסם בתאריך: 23.01.2022