חדשות וחדשנות בחינוך >

בית של חסד

קרדיט צילום תמונה: יצחק רוסק, עבור ידידים סיוע בדרכים

אב הבית במדרשת אמית מודיעין קיבל מהנשיא אות הצטיינות על התנדבותו בארגון ידידים

המורות והתלמידות במדרשת אמית מודיעין רגילות לראות את אב הבית במדרשה, משה דבאח, כשהוא חוזר או יוצא לחילוץ אנשים שנתקעו עם המכונית. זה יכול להיות בערב או לפנות בוקר, בהפסקת צהריים או באישון ליל, משה תמיד שם.

השבוע זכה דבאח להוקרה בבית הנשיא על היותו כונן מצטיין באירגון ידידים סיוע בדרכים וקיבל מידי הנשיא תעודת מתנדב מצטיין לשנת 2021. בטקס שנערך בבית הנשיא, אמר נשיא המדינה יצחק הרצוג, כי ידידים שעוזרים לכל ישראלית וישראלי הם דבק המגע של החברה הישראלית.

משה דבאח הצטרף לארגון ידידים לפני 3 שנים ובמסגרתו סייע לאלפי אנשים. במקרים רבים הוא סייע לחלץ ילדים שננעלו ברכבים. כל זאת לצד העבודה וחיי המשפחה.

“אני משתדל מאוד לא ללכת לישון מבלי שעזרתי למישהו. ההתנדבות ממלאת ומחייה אותי”, הוא מספר. “חסד תמיד חוזר אליך כמו בומרנג. לדוגמה האישית שאתה מקרין לאחרים והמשפחה – אין שיעור. אני זוכה לראות את כל ילדי עוסקים בחסד, וגם זכיתי לגייס לא מעט אנשים לספינת החסד של ידידים. בעיני העשיה שלי מתחברת לחינוך שניתן במדרשה לנתינה ולערבות הדדית”.

ליאת וגשל, מנהל מדרשת אמית מודיעין: “משה אינו איש חינוך בעבודתו היומיומית אבל ההתנדבות שלו והאכפתיות שהוא מגלה לכל אדם הן דוגמא אישית לכל תלמידה ומורה. הוא ראוי לפרס ולהוקרה כי כולו עשיית טוב וחסד. זכות שהוא חלק ממשפחת אמית מודיעין”.

פורסם בתאריך: 07.03.2022