חדשות וחדשנות בחינוך >

בית החינוך מקיף אמית קריית מלאכי מחנכים לשירות משמעותי

אחרי תקופה ארוכה של הפסקה, תלמידי בית החינוך מקיף אמית קריית מלאכי יצאו לשבוע גדנ”ע מתוך חשיבות להכנה לשירות משמעותי לתלמידים

השבוע יצאו תלמידי שכבת יא’ מאמת קריית מלאכי לשבוע גדנ”ע בשדה בוקר. זאת לאחר שבבית הספר לא התקיימה גדנ”ע בשל ההיבט הדתי. בחשיבה משותפת, הבינו בבית הספר כי יש לתת מענה לתלמידות המתכוונות להתגייס ולאפשר להם גם להשתתף בשבוע הכנה על מנת להחליט בסופו של יום מה הכי מתאים לה. התלמידים השתתפו בשיעורי נשק, למדו מהם זמנים, אחריות, עמידה במסדרים, קיבלו טעימה על הצבא והכללים שלו ובעיקר צברו חוויות.

אביגיל אברהם, אחת התלמידות אמרה: “השבוע הזה נתן לי המון, למדתי על עצמי ועל הצבא, אני מרגישה מוכנה יותר לקבל החלטה לגבי העתיד הצבאי שלי”.

את התלמידים ליוו כל השבוע מחנכת הכיתה, קרן אור אזולאי והרכז הפדגוגי שהקנו להם ביטחון ברגעי משבר, בעיקר בלילות. גם הבנות שהחליטו ללכת לשירות הלאומי והצטרפו לגדנ”ע הדגישו כי בסופו של דבר זה העניק להם כלים משמעותיים להמשך.

גבי נחמיאס, הרכז הפדגוגי שליווה את הקבוצה אמר: “הגדנ”ע מלמדת את התלמידים לפגוש את עצמם מול קיים ולדעת להתמודד עימם, לגלות את הכוחות החבויים בהם וללמוד לא לוותר גם בשלבים הקשים שיש, לכן הגדנ”ע מהווה לא רק חוויה מהנה, אלא מפגש עם מציאות צבאית שתסייע להם בעתיד, אני אישית מאוד נהנתי לראות את התהליך שהם עברו בשבוע זה”.

אביעד גבאי, מנהל בית החינוך: “אנחנו עושים הכל כדי להתאים לכל תלמיד ותלמידה אצלנו סביבה ערכית ולימודית מתאימה. הגדנע היא דוגמא אחת לאפשרות לפתוח עולמות תוכן משמעותיים לתלמידים, כמו למשל תוכניות טכנולוגיות, מדעיות ותורניות מהשורה הראשונה”.

פורסם בתאריך: 24.05.2022