חדשות וחדשנות בחינוך >

בישיבת אמית עמיחי ברחובות חגגו את מבצע דוגו

בישיבת אמית עמיחי ברחובות חגגו את מבצע דוגו

תלמידי ישיבת אמית עמיחי ברחובות חברו בסוף השבוע לעם ישראל כולו ולניצול השואה ‘דוגו’, דוד לייטנר ממושב ניר גלים, אשר מציין את יום שחרורו מאושוויץ (18.1) באכילת פלאפל, המאכל הלאומי של ישראל, כאות לניצחון הרוח על הסבל והרעב.

בגיל 14 צעד דוד (דוגו) לייטנר, בקור המקפיא בצעדת המוות של אושוויץ. ברגעים הקשים ביותר התנחם בזיכרון הלחמניות הקטנות של אמו ובהבטחתה כי בארץ ישראל לא ירעב לעולם. דוגו זכה לעלות לארץ וגילה שהלחמניות של אמו נקראות כאן… פלאפל.

מידי שנה מציין דוגו, ניצול שואה בן 92 מהונגריה ממקימי מושב ניר גלים, את יום שחרורו ממחנה אושוויץ ואת הישרדותו בצעדות המוות, באכילת 2 מנות פלאפל ישראלי- צברי. מאז הפך המנהג למבצע חובק עולם וקבוצות רבות מצטרפות אליו בארץ וגם בעולם. מזה מספר שנים מוזמן הציבור להצטרף אליו ביום זה על ידי אכילת פלאפל וצילומים הנשלחים אליו דרך בית העדות.

הנהגת התלמידים וחבורת הקודש בישיבת אמית עמיחי, ארגנה בעזרת הנציגים הכיתתיים והצוות, פעילות בכיתות שכללה הסבר על המבצע ועל דמותו של דוגו, אכילת פלאפל וכמובן התמונה המפורסמת עם הכיתוב “עם ישראל חי וקיים ומבסוט ואוכל פלאפל!”.

איתן ברגר, יושב ראש הנהגת התלמידים: “הרגשנו חיבור עמוק לסיפור של דוגו שמספר את הסיפור של הרבה שורדי שואה. המבצע, מבחינתנו, מחבר את הדור הצעיר עם דור השורדים בדרך מהנה וחוויתית והוא חלק מתכנית רב שנתית שלנו באימוץ השורדים בעיר רחובות . יזמנו בפרויקט מערך שיעור, שבו הנציגים הכיתתיים הסבירו בכיתות על דוגו ועל סיפורו ואחר כך התלמידים אכלו ביחד פלאפל וכמובן הצטלמו עם השלט “עם ישראל חי וקיים ומבסוט ואוכל פלאפל”.

הרב שמעון שושן, ראש הישיבה: “דוגו הוא הטוב והיפה בעם ישראל, סמל לאופטימיות ולשמחת חיים. דוגו הוא המופת לנצחיות עם ישראל”.

פורסם בתאריך: 19.01.2023