חדשות וחדשנות בחינוך >

בטקס מצמרר: נקברו גווילי ספרי התורה שנגנבו מהישיבה בירוחם

בטקס מצמרר: נקברו גווילי ספרי התורה שנגנבו מהישיבה בירוחם

לפני כשלוש שנים, בעיצומו של אחד הסגרים בקורונה, נגנב ספר תורה מחטיבת הביניים של הישיבה התיכונית אמית בלבב שלם בירוחם. לאחר כמה ימים נמצאו גווילי ספר התורה מושלכים במדבר. את חלקם הצליחו לשקם ולהחזיר לשימוש, אך למגינת הלב, חלקם נרטבו ולא היו ברי שיקום.

השבוע התקיים בבית העלמין בירוחם, טקס קבורה לגווילים הבלויים, בהובלת הרב יצחק שלו, רב העיר ירוחם, הרב יאיר יעקובי ראש הישיבה, ותלמידי הישיבה כמובן.

אמא של אחד התלמידים, המתנדבת בחברה קדישא בירוחם, שיתפה כי היא מתרגשת במיוחד, כי היא מרגישה שקבורת ספר התורה, מסמלת גם את הקבורה של אלו שגופתם נמצאת בעזה, כמו בוגר הישיבה, חלל צה”ל דניאל פרץ הי”ד שגופתו מוחזקת בידי חמאס. “אנחנו רואים עכשיו, שזה בכלל לא מובן מאליו שמובאים לקבורה, ואני מרגישה שבמה שאנחנו עושים היום, יש גם משהו סימלי בתפילה להשבת הגופות לקבר ישראל במהרה’.

ראש הישיבה, הרב יאיר יעקבי אמר בטקס: “צריך לזכור את דברי את דברי ר’ חנינא בן תרדיון : ‘הגוילין נשרפין (או נקברים) והאותיות פורחות באוויר’ – הן נשארות נצחיות. כך גם בתקופתנו הקשה, יש מחירים כואבים של חיילים אהובים שנהרגים, אך הרוח הישראלית פורחת באוויר, ובעיקר הולכת וגדלה בנשמתו של עם ישראל”.

פורסם בתאריך: 02.04.2024