חדשות וחדשנות בחינוך >

בטיול הראשון שלהם בארץ: העולים החדשים חשפו ממצאים נדירים

תלמידי האולפן בקרית החינוך אמית כפר בתיה יצאו השבוע לטיול הראשון שלהם בארץ ישראל מאז עלייתם, והשתתפו בפעילות מיוחדת של סינון עפר הר הבית במצפה המשואות בהר הצופים, בלווי הוריהם וצוות האולפן נהנו כולם מטיול מגבש, חוויתי, מרגש ובלתי נשכח.
בכיתת האולפן באמית כפר בתיה לומדים תלמידים מכיתות ז’-ט’ שעלו ממדינות שונות, ביניהן: ארצות הברית, צרפת, אוסטרליה, מקסיקו, ברזיל, בריטניה ודרום אפריקה. עבור הבנים והוריהם, אשר חלקם עלו ארצה בשבועות האחרונים, היה זה הטיול הראשון בירושלים הבירה וההתרגשות הייתה גדולה.
הטיול נפתח בתצפית מרהיבה על ירושלים והר הבית, סקירה היסטורית של המקום ותדריך גיאוגרפי על הניצפה ממנו. הסיור נמשך בביקור בתערוכה שבה מוצגים ממצאים ארכיאולוגים מתקופת בית ראשון ושני ובצפייה בסרטון מרתק על חשיבות פרויקט סינון עפר הר הבית. לאחר מכן עברו מהלכה למעשה והתחילו לסנן את עפר הר הבית, במסגרתו חשפו ממצאים נדירים ומדהימים ושלל אוצרות מרגשים כדוגמת: מסמר שהיה בסנדל קדום מהתקופה הרומית, מטבע עתיק לפני כ-3000 שנה, אבני פסיפס מיוחדות ושברי תחתיות אוכל מכלי חרס.
ירון כרמי, מנהל בית החינוך: “הטיול היה מרגש מאוד. ההורים והתלמידים חשו שהייתה להם זכות לגעת באופן מוחשי בהיסטוריה היהודית וכשסיננו עפר הרגשנו ש”הר הבית בידינו”. העולים בבואם ארצה שואפים לקחת חלק בתקומת העם והמדינה. טיול זה איפשר להם להעמיק את שורשיהם באדמת הארץ ולהרגיש שייכות וחיבור חזק יותק עם העם הישראלי – עם שזוכר את עברו יש לו עתיד”.

פורסם בתאריך: 11.10.2021