חדשות וחדשנות בחינוך >

בוחרים להיות משמעותיים

בוחרים להיות משמעותיים

כחלק מתכנית ‘מכינה לחיים’ המתקיימת זו השנה השנייה בתיכון אמית קריית מלאכי, התקיים השבוע ערב הכוון הורים תלמידים, שמשמעותו, בחירת מסלול משמעותי להמשך הדרך. בית הספר מקיים לא מעט תוכניות הכנה לשירות משמעותי ומכינות קדם צבאיות.

לערב זה הוזמנו הורי תלמידי שכבת יב’ יחד עם הילדים, שם פגשו מגוון עמותות, נציגי צבא ומכינה וכן בוגרים, שנתנו להם על קצה המזלג את האפשרויות הקיימות להמשך הדרך.

מחנכת הכיתה, קרן אור אזולאי, פתחה את השיח והדגישה כי בית הספר אינו מכוון את התלמידים למסלול אחד וכי חושף בפניו מגוון אפשרויות בהן הוא יוכל למצוא את הדרך שהכי מתאימה לו. “אנו מלמדים את הילדים אנגלית ומתמטיקה, וזה חשוב מאוד, אך אם לא נכין אותם לחיים האמיתיים, ונלמד אותם לצעוד ללא הקביים שלנו ולבחור נכון, אנו שוגים בחינוך שלנו, שזו בעצם המהות שלו”, ציינה אזולאי.

את התוכן של הערב ארגנו מדריכי ארגון ‘מעגלים’ שמפעילים בבית הספר תוכנית דו- שנתית. חיילות פרק משימה המשרתות בבית הספר הציגו אף הן את תפקידן בבית הספר ובעיר, וגם החונכים הסטודנטים, בוגרי יחידת מגלן שמבצעים פרויקט בעיר הגיעו בכדי לשוחח עם ההורים ולתת כיוון.

רז יוסף, אחת התלמידות: “זה היה ערב חשוב ומשמעותי מאוד, הייתי מאוד מבולבלת לגבי שירות המשך וזה עשה לי קצת סדר. אני חושבת שיש ערך משמעותי לערב כזה.”

מנהל התיכון, נתי פרץ אמר: “אנו נותנים לתלמידים מגוון אפשרויות, בכדי שיצאו להיות משמעותיים ועצמאיים, אני רואה בתכנית הכנה לחיים בבית הספר ערך עליון”.

הערב התקיים במרחב הגוגיה המיוחד של בית הספר ותובל במאכלי עדות שהביאו ההורים של הכיתה. בסוף הערב קיבלו ההורים תמונת מגנט של התלמידים עליה היו הטלפונים החשובים של כל הגורמים שנמצאים בבית הספר ויכולים לעזור בהכוון טוב יותר. ולקינוח, קיבלו גם תמונת מזכרת של כל הורה ותלמיד מהערב המושקע.

פורסם בתאריך: 05.12.2022