חדשות וחדשנות בחינוך >

בדרך לצה”ל: תלמידי אמית האופק במסע אלונקות מסכם שנה

בדרך לצה

כחלק מתכנית ‘שנת י”ב אחרת’ במטרה לחוות את שנת הלימודים האחרונה בצורה שונה, יחד עם הבגרות בחינוך הגופני ותוכנית הכנה לשירות משמעותי לצה”ל, יצאו זו השנה השנייה ברציפות תלמידי שכבה י”ב מתיכון אמית האופק באור עקיבא, בשיתוף פעולה עם קרן ‘הישג’ למסע אלונקות בחוף הים בקיסריה.

לקראת המסע, שמעו התלמידים שיחת מוטיבציה על ידי בוגר יחידה מובחרת. כשאחריה יצאו למסע המאתגר של 11 ק”מ מנחל תנינים ועד לפארק הלאומי בקיסריה תוך סחיבת אלונקה עם 80 ק”ג בחול שוקע במזג אוויר חם. דבר הדורש גיבוש קבוצתי, שיתוף פעולה, עבודת צוות ומוטיבציה.

נחמן טזזו, תלמיד כיתה י”ב שיתף: “מסע האלונקות היה חוויתי ומשמעותי, הגיבוש החברתי, השילוב של המסע ובגרות בספורט היה חוויה מעצימה ושונה”.

דנה אשכול תלמידת י”ב הוסיפה: “אף פעם לא חשבתי שככה תיראה הבגרות שלי בספורט. זו חוויה מגבשת לרוץ על החול עם החברים. כשהגיע שלב האלונקות הופתעתי שלא עושים לי יותר מידי הנחות ומצפים ממני בדיוק כמו מהבנים לקחת חלק. ידעתי שאני רוצה לנסות והיה טוב לדעת שכבר בפעם הראשונה אני מצליחה”.

סיגל בן נתן: “כמי שמלווה את השמיניסטים בשנה משמעותית זו, היה מרגש לראות איך הם נרתמים אחד למען השני, עוזרים לשאת את האלונקה ולתמוך בחבריהם לשכבה לאורך המסע. לראות אותם מתנסים ונרתמים עם האלונקות זו חוויה שאלמלא התוכנית היחודית בבית ספר ספק אם היו אי פעם חווים”.

עינת רובין, מנהלת תיכון אמית האופק: “אני גאה בכל אחת ואחד מהתלמידים והתלמידות שהשתתפו במסע. שמחה על ההזדמנות לחווית למידה משמעותית וחווייתית מחוץ לכותלי בית הספר, ומודה על השותפות עם קרן הישג”.

 

פורסם בתאריך: 08.05.2023