חדשות וחדשנות בחינוך >

באמית איתן יצרו את הדגל הגדול בארץ לזכר חללי המלחמה

תלמידי אמית איתן וקהילת הישיבות ותיכוני הבנים עם הדגל הגדול בארץ לזכר חללי המלחמה

קרדיט צילום תמונות: אבישי בדולח

לכבוד ראש חודש ניסן יצאו תלמיד בית החינוך אמית איתן מעלה אדומים ליום תפילה ושיח מחזק בכיכר החטופים עם קהילת הישיבות והתיכונים של אמית.

התלמידים פתחו את היום בתפילה אמיתית ומשמעותית להצלחת עם ישראל וחיילנו, לרפואת הפצועים ולהחזרת החטופים. בהמשך היום הם פגשו את המשפחות ונחשפו להתמודדות שלהם.

בטקס המרכזי הרימו התלמידים את הדגל הגדול עליו עמלו שכבת י’ בהובלת המורה שי קהת בפרויקט ‘יחד מניפים את הדגל’. דגל ישראל שבצידו השני נמצאים שמותיהם של חללי המלחמה, ושזורים משפטים של סמ”ר עדי ליאון הי”ד.

נורית לאון, אמו של עדי: “בפעם הראשונה ששלחו לנו את התמונות של הדגל שעשו בית החינוך אמית איתן מעלה אדומים, נעתקה נשמתנו. מחווה כזו, מבלי להכיר אותנו, את המשפחה, עוד לא ראינו. עדי אהב את הארץ ואת המדינה מכל הלב. כשראינו את דגל ישראל שבו כל כך האמין, בגודל הזה מתנוסס בגאווה ומילותיו ממכתבו האחרון, ממש בכתב ידו משובצים בין שמות כל הגיבורים, עמדו לנו דמעות בעיניים. כשהבנו שדגל בית החינוך הולך ללוות אותם במסעות לפולין, לכותל, בטקסים עברה בנו צמרמורת. משפטי הנצח של עדי ימשיכו להדהד גם אחריי לכתו, ובקשתו הצנועה כשחתם את מכתבו – “מקווה שתזכרו אותי, עדי”, התממשה על ידיי בית ספר אמית איתן המדהימים”.

עילאי אליאסיאן ויאיר בן עזרא תלמידי כיתה י’3 שיתפו: ”כששמענו על פרויקט הדגל, ישר הבנו את החשיבות והערך שלו. ישר נרתמנו למשימה והיינו מוכנים לתת מעצמנו גם בזמננו הפנוי, למען מטרה חשובה זו. כשראינו את הפרויקט הולך ומתקדם הבנו את גודל החשיבות והערך הסנטימנטלי שלו. בעזרת הדגל הזה, הזיכרון וההנצחה של החיילים הנופלים מעורב עם גאווה וכבוד לאומי. שמם יזכר לתמיד ולא יישכח בכל טקס וטקס, בכל שנה ושנה כשיפרשו את הדגל הענק והמרשים הזה”.

שי קהת: ”לאחר פרוץ המלחמה בשמחת תורה, לצד הבנת גודל התוצאות הקשות, אובדן רב של אזרחים וחיילים, הבנו גם כי כוחנו באחדותנו. אם עד לפרוץ המלחמה, העם היה מפולג על מגזריו השונים, חשבתי שעל דגל ישראל כסמל אף אחד לא חלק וראוי להניפו מתוך אחדות, גבורה וזיכרון. כך נולד הרעיון של הכנת דגל ישראל גדול שינציח מצידו השני את כל הניספים והנופלים. אני מאמין שהכנת הדגל המיוחד הזה יצרה בקרב התלמידים משמעות ערכית והנפתו בכותל המערבי ובכיכר החטופים חיזקה בכולנו את משמעות זיכרון הנופלים וגבורתם”.

עינת לוברבום: ”כאמא, אני תמיד נפעמת מהפרויקטים המיוחדים בבית החינוך שלנו. הפעם זכיתי לקחת חלק קטן ולהשתתף בו. המורה שי קהת פנה אלי בבקשה לסייע בגזירה ותפירה ראשונית של דגל גדול מימדים. התרגשתי מהרעיון והעוצמה של הנצחת חללי המלחמה בצידו השני של הדגל ובשיתוף פעולה מלא של התלמידים יצא הרעיון מהכוח אל הפועל”.

דניאל בארי, מנהל בית החינוך: ”שמחים על הזכות להיות שותפים יחד עם כלל קהילת הישיבות והתיכונים של אמית. הרב רפי מימון יזם אירוע חשוב מאוד המחבר אותנו ואת התלמידים להתפלל לחזרתם של כלל אחינו ואחיותנו הנמצאים בשבי החמאס ולתפילה שיחזרו כולם במהרה בריאים ושלמים בנפש ובגוף. בזכות הפרוייקט המדהים של שכבה י’ שמוביל המורה שי קהת, הצלחנו להביא את הדגל לתפילה. הפרוייקט השכבתי הזה הוא מרגש מאוד, כשתלמידים יוצרים עם המורה שלהם דגל ישראל עם שמות הנופלים, אנו מחנכים כי המדינה שלנו עומדת על המסירות נפש של החיילים שלנו”.

הצד השני של הדגל הענק

פורסם בתאריך: 15.04.2024